woensdag 18 augustus 2010

Lila/paarse ooglook.


Voor vandaag heb ik een lila/paarse ooglook, die een beetje geïnspireerd is door Mascha's ooglook. Ik gebruik hierbij andere producten en heb er mijn eigen draai aan gegeven. Ik vind het een mooie paarse look geworden voor bijvoorbeeld een feestje.

Ik heb mijn ogen dit keer op een andere manier opgemaakt, dan dat ik normaal gesproken doe. Normaal gesproken laat ik het een beetje overlopen van licht naar donker en breng ik de donkere kleur ook in mijn arcadeboog aan.
Bij deze look heb ik eerst een MAC pigment (French violet) over mijn hele ooglid aangebracht en in mijn arcade boog. Toen heb ik op het midden van mijn ooglid mijn nieuwe Morbid mineral eyeshadow (Mrs. death) aangebracht. Ik heb toen met een zwarte shimmer oogschaduw van Arissa (Licorice) een lijntje getrokken in mijn arcadeboog. Tot slot heb ik een blending kwast gepakt en deze nogmaals in de French violet gedopen en toen heb ik de zwarte lijn verzacht/geblend. Tot slot heb ik nog een beetje van de Morbid mineral eyeshadow over mijn ooglid aangebracht. En tadáa!

Het klinkt misschien een beetje ingewikkeld, maar dat is het niet! Ik vind het contrast tussen mat en shimmer erg mooi in deze look. (Dit komt misschien niet zo goed over op de foto's, maar in de lila Morbid mineral eyeshadow zit veel shimmer, in tegenstelling tot de MAC pigment die in mijn arcadeboog zit)

Ik heb de look afgemaakt met een eyeliner lijntje en een likje mascara.



De producten die ik verder heb gebruikt:
Bourjois 10 hours sleep effect foundation
Hema Jip en Janneke bronzer
L.A. colors blush, dewy
Catrice allround concealer
Rimmel sexy curves mascara
Essence liquid eyeliner
Oogschaduw basis van de Hema
Essence wenkbrauw poeder
MAC pigment sample in French violet
Morbid minerals sample in Mrs. death
Arrisa eyeshadow in Licorice

Wat vinden jullie van deze lila/paarse ooglook?

Liefs, Lotte

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, met die lijn in je arcadeboog! Geeft een heel mooi en mysterieus effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi, je hebt echt super mooie grote ogen! :O

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan! Je hebt inderdaad mooie grote ogen, zoals Lara zegt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.