woensdag 18 augustus 2010

Mijn dag en nacht crème.


Ik wil in dit artikel graag aan jullie laten zien welke dag en nacht crème ik gebruik. Ik heb zelf een vrij droge en gevoelige huid, daarom vind ik het belangrijk om hierbij een goede nacht en dag crème te gebruiken. Een crème die mijn huid goed voed en verzorgd.

Ik gebruik een dagcrème van Nivea, deze is speciaal voor de droge en gevoelige huid. Een dagcrème beschermt je overdag tegen schadelijke stoffen van buiten af, het is een bescherming voor je huid. Een dagcrème zorgt er ook voor dat ons vochtgehalte op peil blijft en hij bevorderd de groei van nieuwe huidcellen. Een dagcrème is dus eigenlijk heel erg belangrijk voor onze huid!  Ik gebruik mijn dagcrème dagelijks, voordat ik mijn foundation aan breng.
De dagcrème die ik gebruik heeft een vrij dikke substantie en dat vind ik zelf wel prettig, omdat mijn huid erg droog is. Hij voelt heerlijk zacht aan en hij beschermt mijn huid goed. Deze tube heb ik trouwens gewoon bij onze supermarkt gekocht, ik geloof voor 6 euro.

De nachtcrème die ik gebruik, komt van de Action en kost maar iets van 2 euro. Een nachtcrème zorgt er voor dat je huid wordt gevoed en hij werkt herstellend. 's Nachts kan de huid zich sneller herstellen dan overdag, daarom is deze werking goed voor een nachtcrème. Een nachtcrème werkt ook vocht inbrengend. 
's Avonds voordat ik ga slapen stap ik nog altijd even onder de douche, wanneer ik dan onder de douche vandaan kom is mijn huid erg droog. Ik vind het lekker om mijn gezicht dan in te smeren met deze nachtcrème. Op deze manier is mijn huid goed verzorgd, voordat ik ga slapen. Voor mij werkt deze nachtcrème prima, mijn huid wordt goed gevoed en voelt niet droog aan.



Op de bovenste foto zie je links de nachtcrème en rechts de dagcrème. Zoals je ziet is mijn dagcrème iets romiger, waarschijnlijk omdat deze van een wat betere kwaliteit is. Maar zoals ik al zei, beide werken goed bij mijn huid. Mijn huid voelt lekker zacht aan en zeker niet uitgedroogd en dat vind ik erg belangrijk.

Wat is jullie favoriete dag en nachtcrème?

Liefs, Lotte

2 opmerkingen:

  1. Die van Nivea gebruik ik ook, maar dan voor de normale huid. Heel goede creme!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn dagcrème komt ook uit de nivealijn..erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.