maandag 27 september 2010

Ik ga afvallen, klaar voor de start is af!


Oke, dit wordt een grote stap. Maar vanaf vandaag ga ik afvallen en door dit te bloggen, moet ik me hier ook echt aan gaan houden. Ik roep namelijk al maanden, jaren dat ik wil en moet afvallen, maar steeds kwam dit er niet van. Ik had altijd wel weer een 'goede' reden om te zondigen tijdens mijn dieet, en snel viel ik weer terug in mijn oude patroon.

Maar nu ben ik er echt helemaal klaar mee. Ik merk dat ik mezelf gewoon niet lekker in m'n vel voel zitten en dit komt echt omdat ik me zelf te zwaar vind. Kleding staat me minder mooi en voel me hierdoor een stuk onzekerder.
Dus vanaf vandaag wil ik gaan afvallen. Dit ga ik gewoon met mijn gezonde verstand doen, want wees eerlijk, stiekem weten we allemaal wat gezond en goed voor ons is. Dus ik ga afvallen door: Elke dag een half uur te sporten, veel fruit te eten, geen vette maaltijden/tussendoortjes en vooral niet te veel te eten. Wanneer ik zin in chips heb, eet ik zo een hele zak leeg. Wanneer ik chocola wil, werk ik zo een hele reep naar binnen. Hier moet ik dus echt mee kappen, dus geen chips en chocola. Ik ga als tussendoortjes vooral fruit eten en misschien eens een plakje ontbijtkoek. Ook ga ik er opletten dat mijn maaltijden niet te groot zijn. Ik ga alleen nog maar mager vlees eten en minder aardappels, pasta of andere etenswaren met veel koolhydraten.

Ik hoop echt dat het me gaat lukken, om af te vallen. Ik ga wekelijks bloggen over het verloop en hierdoor moet ik ook echt mijn best doen. Want ik wil natuurlijk trots aan jullie kunnen vertellen dat er wat af is!
Eigenlijk wil ik dat er 10 kilo van af gaat, maar dit klinkt wel erg veel. Dus mijn eerste doel is, om voor de 5 kilo te gaan. Wanneer me dit gelukt is, trakteer ik mezelf op een middagje shoppen. Dat klinkt als een fijne beloning, toch?
Ik ga nu niet vertellen hoeveel ik weeg, gewoon omdat ik me hier niet prettig bij voel. Wanneer er 5 kilo van af is, durf ik vast wel te vertellen hoeveel ik dan weeg.

Ik ga onwijs mijn best doen en ik hoop dat jullie mij een beetje gaan steunen ^_^ haha.

Liefs, Lotte

19 opmerkingen:

  1. Ik steun je hoor! Maar vergeet niet dat je mooi bent zoals je bent :)

    P.s. Vijf kilo is ook niet een erg realistisch doel. Gezond afvallen doe je met een halve kilo per week, 5 kilo zal dus minstens 10 weken duren. Lukt het je om 10 weken de motivatie vol te houden zonder dat je een doel hebt behaald? Ik zou voor de 2 kilo gaan, of 2.5. En dan pas weer verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een goede tip!!
    want je gaat best streng zijn voor jezelf door alle lekkere tussendoortjes te skippen, maar dat hou je natuurlijk nooit vol. je houdt gewoon van chips en chocola.
    ik ben ook een keer afgevallen en toen had ik met mezelf afgesproken dat ik 1 dag in de week mocht eten wat ik wilde. ja, echt alles!!! dus ook die zak chips in 1 keer leeg! en toch viel ik heel goed af, maar dat kwam omdat ik de rest van de dagen wel heeeeeel goed aan m'n dieet vast hield. en als ik dan wilde snoepen dan wist ik dat dat mocht op mijn zondig-dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allebei bedankt voor de tips :) Ik verwacht ook niet dat ik over twee weken 5 kilo lichter ben, maar dat is gewoon mijn eerste doel. Ik heb daar verder geen datum aan verbonden. Dus het maakt me niet uit hoelang dat duurt, als het me maar een x lukt@!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe met je mee :D en hopelijk lukt het!
    Weet wel dat afvallen niet snel hoeft te gaan want dan krijg je al snel jojo effect.
    Ik raad je aan om het boek: eet jezelf mooi slank en gelukkig te kopen ((kijk even op bol)) Dat is geen dieet boek maar je leert wat goed en niet goed is en veeel handige tips. Er wordt heel goed uitgelegt waarom waarom je iets wel en niet mag eten.
    Ontbijtkoek is niet zo gezond als men denkt.
    Anyway: Je kan het!!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Sappylove, aah thanks! :) En bedankt voor de tip, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben een echte snaaier. Maar omdat ik zelf ook snel naar chips wil graaien, koop ik eens in de week een rol rijstwafels voor 30 cent bij de AH. Die mag ik dan in een hele week op "snaaien".
    Verder geen maaltijden skippen (Dit is al bekend), neem een goed ontbijt, hierdoor snaai je minder. En ga in de middag voor een gezonde boterham met een appeltje (Oké, soms skip ik de boterham, maar dat is eigenlijk niet goed).
    Als je je eetpatroon drastisch gaat veranderen houd je het nooit vol.
    Ik merkte zelf al duidelijk verschil na één week niet snoepen. Mijn huid ging er op vooruit, mijn buik voelde fijn aan en ik zat lekkerder in mijn vel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe mee met je! Niet dat ik dik ben. Dat weet ik ook wel maar kwil een beetje meer vorm hebben:) We gaan ervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je dit doet, ik zou het niet kunnen. Maar ik kan eten wat ik wil zonder veel aan te komen:) Heel veel succes, en ik vind het leuk om te volgen hoe het gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel succes!
    Ik heb nog een tip voor je: vul alles wat je eet in op www.eetmeter.voedingscentrum.nl in, dan kun je zien of je genoeg vitamines binnenkrijgt, en teveel vetten enz. Sinds ik dat doe eet ik echt gezonder! Ik heb dat niet ingevuld om af te vallen, maar om te kijken of ik wel gezond at. Ik zou het zeker proberen als ik jou was!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga vandaag ook weer afvallen. Ik had dit dieet al eerder gedaan , met succes: ik was bijna 10 kilo vermagert. Maar ja , ik heb er mijn voeten aan geveegd. Dus vandaag een nieuwe stap ;).
    Talissax

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben er ook al een tijdje mee bezig! en hoewel ik niet mijn streefgewicht heb bereikt, voel ik me al wel stukken beter in mijn vel zitten (en lijken de verhoudingen van mijn lichaam 'beter' voor mijn gevoel) doordat ik veel gezonder leef. ik heb al een half jaar geen chocola gehad, en ook al tijden geen chips (af en toe wel maar daarna ook weken niet meer)
    het klinkt misschien heel suf, maar als ik 's avonds zin heb in chips, rooster ik een boterham en daar doe ik dan slankie smeerkaas op, vind ik net zo lekker en het vult ook! (en je blijft er niet van eten zoals bij chips wel :p )
    en ik woon dan nog thuis, maar mijn moeder en ik hebben samen besloten om geen chips meer te kopen, dat ook helpt (:

    in ieder geval succes :D !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed van je! Heel erg veel succes..ik las net al de tip op je eetpatroon op voedingscentrum bij te houden, ik vind dat ook een hele prettige site waarop je precies kunt zien wat je binnen gekregen hebt..en het is natuurlijk veel leuker om in te kunnen vullen dat je een appel hebt gegeten in plaats van een zak chips ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel succes met het afvallen ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Veel sterkte meid! Ik ben ook begonnen met een dieet, beetje hetzelfde als bij jou. Ik heb ook een enorme zwak voor chips en chocolade. Alleen dat dagelijks sporten doe ik niet aan, dat is vooor mij niet haalbaar. De weekends zijn bij mij het lastigst, bij familiebezoekjes wordt al eens een stukje taart of een koekjes gegeten...
    Hou ons in elk geval op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel goed wat je gaat doen! Ik wil dit zelf ook heel graag doen, al een poosje, maar ik stel het steeds uit. maar nu wil ik ook echt gaan beginnen! Ik heb wat tips voor: neem geen geld mee naar school, je komt dan niet in de verleiding om iets "lekkers" te kopen. je kan beter wat extra fruit meenemen. Ik ben één keer succesvol afgevallen. Ik had geen weegschaal gebruikt, ik wou gewoon net zoveel afvallen totdat ik me lekker in mn fel voelde en tevreden was over mijn lichaam. Dit werkte voor mij veel beter als steeds op de weegschaal te moeten kijken.(dat levert veel frusterende momenten op ;p) Ik hoop dat je er wat aan hebt, en je kan het meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel succes ermee lotte,

    X Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tip: eierkoeken. Goed voor de lijn en ook nog lekker en vullend! ;)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zorg dat je geen suikers eet! suiker is de boosdoener! probeer ook de verborgen suikers eruit te halen, zelfs in droge crackers zitten vaak suikers terwijl dat niet nodig is! check de ingrediënten voordat je iets koopt! succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.