maandag 4 oktober 2010

Afvallen: na één week.

Afgelopen week, was de eerste week dat ik begon aan mijn afval race. Ik wil graag wat kilo's kwijt, daarom begon ik met gezond verstand met afvallen.
Vorige week kreeg ik ontzettend veel reacties op mijn afval artikel, dit deed me echt heel goed. Er zaten hele goede tips tussen en ik was direct gemotiveerd, thanks lady's!

Ik begon vorige week met goede moet, ik at gezond en hield me goed aan mijn eigen regeltjes. De derde dag had ik een beetje een dipje, ik heb zelf een chocolade koek gegeten! Toen ben ik even heel boos op mezelf geworden en de dag erna heb ik weer heel erg mijn best gedaan.
De week was eigenlijk zo voorbij, het viel me over het algemeen nog best wel mee. En dan nu de onthulling, er is 1,5 kilo af :D!
Ik ben super trots op mezelf, ik had nooit verwacht dat er zo veel af zou zijn. En dan te bedenken, dat ik niet eens gesport hebt.
De eerste week gaat natuurlijk altijd snel, dus deze tweede week moet ik weer goed mijn best gaan doen en gaan sporten.

Dit is wat ik ongeveer op een dag eet:
  • Bakje magere yoghurt
  • 2 crackers, 1 of 2 broodjes met gezond beleg.
  • Fruit
  • Kale rijstwafels
  • Soms neem ik nog een cup a soup tussen door
  • Avond eten eet ik gewoon het zelfde, alleen laat ik nu de sausjes weg en eet ik wat minder.
  • Verder drink ik heel veel water op een dag
Ook deze week ga ik weer heel erg mijn best doen, en wanneer het even tegen zit ga ik alle reacties van jullie lezen. Dan ben ik direct weer gemotiveerd. :)

Liefs, Lotte

13 opmerkingen:

  1. Super goed zeg!
    Nog een tip: een kunt beter 6 keer op een dag een beetje eten dan 3 keer op een dag.
    En ontbijt zo snel mogelijk nadat je bent opgestaan, zo komt je stofwisseling sneller op gang! En een iets wat ongezond tussendoortje is helemaal niet zo erg hoor ;) Keep going on!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, 1,5 kg! Bij mij gaat er dus niks af, ben nu 2 weken bezig. Ik moet wel bekennen dat ik niet zo goed bezig ben als jij, ik drink amper en sla maaltijden over.
    Dat van die yoghurt is wel een goeie tip, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is al een goed begin van je, ga zo door ! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 1.5. kilo is goed hoor!!
    Groente sapjes is ook goed voor in de ochtend.
    En nog een ZEEER goede tip is ( ik doe het zelf nog niet) maar Biologisch eten.
    Voor kleine tussendoortjes kan je (om maar mee te beginnen) wat biologische producten te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig hoor en idd een keer iets ongezonds eten moet kunnen want anders is het alleen maar heel lastig om je altijd aan je dieeet te blijven houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil je graag een tip geven, als je op een moment komt wanneer je niet meer goed afvalt, geef dan een dag (of twee) toe aan de verleiding, en eet patat of pizza of wat je ook graag wil en doe erna gewoon terug verder met gezond eten en kleinere porties, op die manier wek je de interesse van je metabolisme om weer flink op gang te gaan weer op! En zo vermijd je dat je lichaam steeds maar met minder eten etcetera genoegen gaat nemen (en dan ga je dus altijd minder en minder afvallen). Dat is tevens een manier om alles heel goed vol te houden, af en toe gewoon een "alles mag" dagje houden, je blijft gezond (want: maar af en toe) maar je kijkt dan wel erg uit naar die zak chips/pizza/bak ijs en zo blijf je het volhouden! Maar ook wanneer je echt een baaldag hebt of een dag dat je op restaurant gaat of weet ik veel, plan je dag gewoon! Eet dan bijvoorbeeld 's morgens een kommetje met fruit, 's middags een slaatje met een boterham en dan kan je ook wel eens "zondigen". Het ergste wat er kan gebeuren is dat je niks afvalt, maar da's natuurlijk prima voor een dagje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent goed bezig!! Gefeliciteerd! Ga zo door:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, meid! Wat ontzettend goed van je.
    Een 'dipdag' hoort er volgens mij gewoon bij, hihi! Heel veel succes nog met je verdere afvalrace maar als ik dit zo lees moet dat wel gaan lukken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. you go girl! ga zo door! af en toe een zonde moet ook mogen, als het maar niet een hele chocolade reep is. want als je wanneer je op je streefgewicht je normale patroon weer oppakt komt het er allemaal weer aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.