maandag 11 oktober 2010

Afvallen: na twee weken.


En er is alweer een week voorbij! Ik ben nu alweer twee weken bezig met afvallen en daar ben ik alleen al best wel trots op. Deze week ging me een stuk gemakkelijker af, ik was al een beetje gewend aan mijn nieuwe ritme. Ik voelde me goed wanneer ik iets lekkers kon laten staan en een hap van mijn appel nam en ik voelde me goed toen ik niet zo'n heerlijke warme chocomelk (met een dikke dot slagroom) nam. Bye bye dikmakers :D! Ik moest deze week van mezelf twee flesjes water op een dag drinken, twee flesjes water van een halve liter. Dit werkte voor mij ook erg goed, ik kon me hier makkelijk aan houden en ik kreeg er een vol gevoel van.
Gister heb ik me niet aan het afvallen gehouden, ik vierde namelijk mijn verjaardag met mijn familie. Ik vond dat ik wel een klein stukje taart en wat hapjes had verdiend, dus dat heb ik dan ook lekker gedaan. Zulke dingen moet ik ook niet laten staan op zo'n dag, want anders hou ik het echt niet lang vol. Van af vandaag ga ik er gewoon weer goed tegen aan.
Afgelopen week ben ik trouwen nog wel 1,6 kilo afgevallen. En dat terwijl ik me gister vol heb gepropt met al dat lekkers!
Deze week ga ik ook beginnen met meer sporten, ik ga van af vandaag elke maandag en donderdag een uurtje in de sportschool sporten. Dit ga ik samen mijn zusje doen, als ik het alleen moet doen komt er toch niets van terecht.

Stiekem ben ik weer een beetje trots op mezelf. Er is gewoon al 3,1 kilo af! Meestal kan ik een dieet maar 3 weken vol houden en dan stop ik er al mee. Maar voor mijn gevoel ga ik dit veel langer vol houden. Het wekelijks schrijven van dit artikel helpt me daar ook bij, ik moet me namelijk een beetje verantwoorden voor mijn lieve bezoeksters ;)
Een nieuwe week en een frisse start, ik ga er weer tegen aan meiden!

Liefs, Lotte

9 opmerkingen:

  1. Ik ken het hele sportschool gebeuren :')
    Daar heb ik zelf ook jaren last van gehad.
    Maar nu ik sinds een week of twee zelf 5x of zelfs 6x in de week sport en heel veel groepslessen (zumba, body balance ed) doe merk ik al wel dat ik sneller ga sporten.
    Ik weet niet of jij ook groepslessen kan nemen maar het is echt een aanrader (zeker zumba) want je sport terwijl je plezier heb en dat ik echt makkelijker volhouden dan een uur fietsen, lopen of steppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Natascha,ja die groepslessen lijken mij ook erg leuk en fun! Maar ik kan eigenlijk zo'n beetje 'gratis' sporten. Mijn oom heeft namelijk een gezondheidscentrum en daar zit een sportschool bij in, daar kan ik heen gaan wanneer ik maar wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super goed van je! 3.1 kilo?! Dat is wel veel, vooral als je bedenkt dat gezond afvallen 0.5 kilo per week is... Zolang jij denkt dat je het kunt volhouden moet je doorgaan natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Aquilance, ja ik vind het zelf ook veel. Maar ik honger mezelf echt niet uit. Kijk ik eet gewoon een gebakje op mijn verjaardag en ik eet ook gewoon nog een pizza en patat. Ik neem vaak genoeg nog tussendoortjes (muslie reepjes of rijstwafels), Dus ik weet ook niet hoe het zo snel kan gaan ;) haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt al goed, ga zo door ! :) Doe zelf aan spinning en zumba en normale training en je voelt je echt goed daarna ! :) En ja, veel water drinken en gezond eten helpt ook natuurlijk :D Nog veel succes ermee he ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat meid! En ook met je verjaardag natuurlijk. Ik ben ook nog steeds bezig :-)
    Met kleine flesjes water gaat het waarschijnlijk vlotter dan met zo'n grote fles zoals ik het doe. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk lotje!! Hopelijk hou jij het fitnessen langer vol dan mij. Ben al 4 maand niet geweest, maar vind het ook niet leuk :P Moet je idd kijken naar leuke groepslessen! Bij ons zijn de leuke geskrapt :S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauwie, ik ben trots op je. hihi ik volg je site al 2maanden nu denk ik maar jouw blog vind ik eigenlijk het leukste van allemaal! Ga zo door, ik wou dat ik de moed had om aan een dieet te beginnen want bij ons op school krijg je natuurlijk vanalles lekkers, soms kan ik de verleiding weerstaan maar het grootste gedeelte niet. Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.