zaterdag 30 oktober 2010

Essence lakjes & matte top coat


De herfst is volledig aanwezig, de bladeren vallen van de bomen en het regent pijpen stelen. Tijd voor wat nagellakjes in typische herfst tinten. Ik keek in het schap van Essence en vond twee mooie lakjes. Een donker groene en een donker paarse. Beide lakjes zijn lekker creamy en bevatten geen enkel glittertje. Ik zag ook de matte top coat staan, hier heb ik al veel reviews over gelezen, daarom nam ik hem mee. Ik wilde graag zelf eens mee maken, wat voor effect een matte top coat geeft.


Dit is de donker groene kleur, 64 Trendsetter. Ik heb zelf nog niet zo veel groene lakjes en al helemaal geen donker groene. Ik vond dit zelf een heel mooi kleurtje en past goed bij de herfst. De kleur dekt in twee laagjes. De kwaliteit van dit lakje is prima, hij blijft een paar dagen goed zitten. Een prachtig groen kleurtje!


Het paarse lakje is ook een cream lakje, 63 Purple cherry. Het is een hele donker paarse kleur. Zo'n donker paarse kleur had ik nog niet en ik ben heel blij dat hij nu wel in mijn stash te vinden is. Het kleurtje is echt super mooi en de kwaliteit van de lak is top! De kwastjes van deze lakjes zijn ook erg fijn om mee te werken, ze hebben een goed formaat.


Tot slot kocht ik de matte top coat van Essence, hier had ik al veel over gelezen. Ik kon hem niet laten liggen, want ik wilde er zelf achter komen wat voor effect deze nagellak geeft. Ik lakte mijn vingers in de paarse kleur en bracht de matte top coat aan. Binnen drie seconden waren ze totaal mat! Zo grappig om dit te zien veranderen. Ik vind het effect van de top coat super gaaf, je ziet de kleur veranderen. Ik vind hem zelf heel mooi bij de paarse kleur. Ik denk dat deze top coat vooral heel mooi staat bij creamy lakjes. Bij deze top coat is het wel belangrijk dat je je hele nagels goed lakt. Als je namelijk een stukje vergeet zie je nog een glimmend stukje, dat is niet zo mooi. Ik vind de top coat echt een leuke aankoop, hij droogt trouwens erg snel.

Wat zijn jullie favoriete lakjes voor dit najaar?

Liefs, Lotte

10 opmerkingen:

  1. Mooi hoor met die matte topcoat maar zonder ook :D Bedankt voor de swatches :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die groene en de mat top coat heb ik enkele weken geleden ook gekocht :) Ben er ook super tevreden mee! Prachtig kleurtje ook, dat groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde die topcoat ook kopen, maar hij was er niet. Deze week nog eens kijken. Die andere 2 lakjes zijn wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn niet mijn kleurtjes maar ik vind ze glanzend wel mooier dan mat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die groene had ik vorige week gekocht.
    en nu ga ik denk ik ook die paarse kopen ziet er super mooi uit, ik dacht ik dat het zwart of donkerblauw was en die heb ik al best wel veel dus vandaar.
    die matte is ook wel grappig opzich, maar toch vind ik het minder mooi.
    maar misschien dat ik hem wel een keer koop het is eens een keer wat anders, en het heeft ook wel iets leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf wil ik ook nog graag een donker groen lakje :)
    Ik heb een Matte topcoat van de HEMA, ja echt heel veel hebben die, maar daar benik ook tevreden over!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb die paarse ook, maar helaas is hij bij mij te stroperig en lakt ie niet zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die matte is echt mooi, ga ik ook kopen denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja!! Die matte topcoat wil ik ook nog steeds kopen! Hijs ook niet zo duur he?
    Fijn dattie zo snel droogt, als ik gewoon een x geen zin heb om te wachten maak ik em gewoon mat ipv wachten op de gewone topcoat :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.