zondag 24 oktober 2010

Jip & Janneke oogschaduw aanbrengen als blush.

De Jip en Janneke make-up lijn van de Hema ligt al een tijdje in de winkels. Toen de nieuwe collectie binnen was, kocht ik direct een bronzer en een oogschaduw. Over de bronzer was ik meteen heel enthousiast, maar over de oogschaduw wat minder. De kleur van de oogschaduw was namelijk erg licht gepigmenteerd. Wanneer je een goede oogschaduwbasis gebruikt, wordt de kleur al wat intenser. Maar ik bedacht me, dat ik deze oogschaduw misschien ook als blush kon gebruiken. Dit ben ik gaan uitproberen!



Op deze swatch zie je de oogschaduw. De linker kleur is één veegje en de rechter kleur wel 4 vegen. Ik vind de kleur zelf te licht, maar goed genoeg als blush. Een blush hoeft van mij niet té knal te zijn, ik wil niet op een barbie popje lijken ;). Met een licht roze blushje ben ik wel tevreden. De oogschaduw van Jip en Janneke heeft een mooie licht roze kleur, wel zitten er wat glittertjes in. Daarom denk ik niet dat ik deze blush overdag zou dragen, maar voor een feestje is hij zeker geschikt.


Ik breng de blush aan zoals ik dat altijd doe en de kleur komt op mijn wangen erg mooi naar voren. Je hebt maar een klein beetje nodig, want als blush is hij prima gepigmenteerd.
Ik ben heel tevreden met het resultaat, je kunt deze oogschaduw prima als blush gebruiken. Let wel op de glittertjes, breng je blush heel subtiel aan of gebruik hem voor een feestje, want dan zijn glittertjes in een blush helemaal niet erg.

De oogschaduw is nog steeds te koop bij de Hema.
Heb jij wel eens een oogschaduw gebruikt als blush?

Liefs, Lotte

13 opmerkingen:

  1. Mooie kleur, smelt echt samen met je huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee; nog nooit geprobeerd lol maar wie weet zal ik het eens proberen :D Bedankt voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaauw mooi! Ik heb 'm ook, dus dit ga ik maar eens proberen :D

    x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem wel kunnen hoor voor overdag, als je het niet te fel aanbrengt en de rest van je make-up rustig houdt :-) Zelf heb ik eigenlijk nog nooit oogschaduw als blush gebruikt maar vind het wel een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @misslanghaar, ja het is ook net wat bij jezelf past. Maar op de foto komen de glittertjes ook niet goed naar voren, ik vind het zelf te heftig met die glittertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi voor een lichte huid! Voor mij zou ie iets te neutraal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tip!
    Ik heb zelf een witte highlight kleur, die is ook niet zo goed gepigmenteerd, maar prima als highlighter :)!
    Die bronzer is inderdaad erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handige tip, ga het zeker
    ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb de zarte /grijze oogschaduw, ik gebruik hem heel erg vaak, zeker een aanrader

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hem niet, maar staat wel op mijn wishlist! Al is hij waarschijnlijk niet meer te koop in de winkel. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.