woensdag 10 november 2010

Fashion tips voor dames met ronde vormen

Ik kreeg laatst de vraag voor gelegd of ik eens een fashion artikel wilde maken voor meiden met mooie, ronde vormen. Ik heb zelf ook geen maatje 34, maar toch probeer ik me zo leuk mogelijk te kleden. Ik denk dat dat ook zeker geen probleem moet zijn. Soms vind ik het zelfs fijner om wat meer ronde vormen te hebben. Dit geeft soms net wat meer model aan je kleding. Mijn eerste tip is, draag kleding waar je jezelf lekker in voelt, je moet je op je gemak voelen in je eigen kleding. Want dit straal je ook uit naar je omgeving!


Als ik naar mezelf kijk, ligt mijn probleem gebied op m'n buik en m'n benen. Het liefst draag ik dan ook rokjes of jurkjes, zodat mijn benen niet volledig zichtbaar zijn. Ik vind het ook heel fijn om jurkjes te dragen, het zit ook lekker comfy. Vaak combineer ik dit met een leuke blazer en goede accessoires. Pas wel op met accessoires, het moet niet té veel worden. Ik vind het zelf mooier om het wat rustiger te houden.
Op de outfit hierboven zie je een heel leuk jurkje, dit jurkje legt de aandacht op de taille. Ik denk dat het heel belangrijk is om de aandacht op je 'goede' punten te leggen. Vaak is je taille het slankste punt en het laat je lichaam mooier uit komen. Dit kan natuurlijk heel erg verschillen, maar ik spreek nu even vanuit mij zelf ;) De outfit hierboven is mooi klassiek en zeer geschikt voor een nette gelegenheid.

Ook bij deze outfit zie je de hakken en de taille riem terug komen. Alleen combineer ik hem hier met een oversized blouse. Door de riem om je taille te dragen, geef je een mooi model aan de blouse en komt je lichaam beter uit. Deze outfit is wat stoerder, maar toch sexy! Wanneer je schoenen met een hak draagt, ga je vanzelf vrouwelijker lopen. Je moet er natuurlijk wel op kunnen lopen, want op hakken lopen is niet altijd even makkelijk ;) Schoenen met een hak maken je benen langer.

Wanneer je over die ronde vormen beschikt, betekent dat niet dat je geen jeans kan dragen. Maar let er wel op dat je een goed passende jeans koopt. De jeans moet goed aansluiten op je figuur en niet te strak zitten. Zorg er voor dat je geen 'lovehandels' over je broek hebt hangen, want deze willen we liever verstoppen ;). De outfit hier boven, is een outfit die ik zo zou dragen. Lekker comfy, casual maar toch modieus. Het oversized shirt vind ik heerlijk, ik draag er dan liever wel een dun riempje bij die ik in mijn taille draag. Op deze manier accentueer ik mijn goede punten en lijkt het niet als of ik een vuilniszak draag! haha. Paar stoere laarzen en een ketting er bij en je bent klaar!

Dit waren mijn tips. Wees trots op jezelf, want je bent mooi zoals je bent!

Liefs, Lotte


Alle kleding stukken uit dit artikel komen van de H&M

13 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Dankjewel, morgen ga ik met jou tips winkelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel en inderdaad zo een riem doe ik ook wel eens, staat mooi ook nog :) En die laatste zin je artikel klopt helemaal ;) Well said ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel meid! En je hebt helemaal gelijk met je laatste zin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn frans lerares(van 27 ofzo :S) draagt die trui op dat laatste plaatje heel vaak. Staat haar wel, want ze heeft ook wel ''ronde'' vormen ;)

    Ik zelf ben 13, en heb nog niet echt ronde vormen, maar wel een beetje ;P

    En idd, accentueer je taile, mijn taile is het slankst van mijn lichaam, altijd geweest ;P

    En ook handig is een A-lijn jurkje(strak tot onder de borsten, en dan wijd uitlopend naar beneden). dit verbergt je buikje(als je die hebt een beetje)

    Verder echt een heel tof artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb vooral vanonder curves (lees: brede heupen, vrij smalle taille maar ook behoorlijke lovehandles) wat mij een vreemd figuur geeft wanneer ik me niet goed kleed.
    Mijn nieuwste ontdekking: De levis curve-id broeken werken echt! Love love love

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk stukje Lotte. Zelf ben ik best smal gebouwd, dus voor mij hebben deze tips niet heel veel zin. Maar ik denk dat sommige mensen hier wel veel aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed geschreven. Het zijn indd ook de dingen die ik zou dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed artikel !!
    Leuk om te lezen hoe een 'mede-niet-maatje-34'er het bekijkt en 'doet'

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hey meis

    ik hoorde van Jan-Willem dat je deze blog had en ik check het vaak de laatste tijd!
    echt super leuke dingen!
    deze fashion tips vind ik dus helemaal leuk want ik heb dat figuur en weet soms echt niet wat ik aan moet :(
    ik draag en zie alleen maar militaire pakken dus ideeën doe ik niet veel op :)
    ik denk dat het eerste setje me kerst setje wordt ik vind h&m super leuk!
    maar ik twijfel nog ze hebben heel veel leuke jurkjes bij h&m!

    Liefs Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahh is dit alles weer van de H&M? Waarom kan ik alles daar nooit vinden? Haha

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.