zondag 7 november 2010

MAC studio sculpt foundation.


Laatst vertelde ik jullie al heel enthousiast over mijn eerste MAC producten en ze zijn eindelijk van mij! Ik voelde me net een beetje jarig toen deze aankoopjes in mijn bezit waren. Ik kon natuurlijk ook niet wachten om de producten uit te testen en te reviewen. Dus bij deze mijn eerste review over de MAC studio sculpt foundation.

De foundation zit in een mooie, strakke verpakking, in een tube. Zelf hou ik meer van pompjes, maar dit keer zie ik het door de vingers. Ik heb de foundation in de kleur NC20, dit is een lichte kleur met een gele ondertoon. Ik heb een vrij rode huid, maar mijn hals en overige lichaam hebben een gele ondertoon. Deze kleur paste het beste bij mij.


Wat een groot pluspunt is, is dat er heel veel inhoud in de tube zit. Er zit namelijk 40 ml in. In de andere foundations die ik heb, zit 30 ml. Dus ik kan lekker lang met deze tube doen. In de foundation zit SPF 15 verwerkt, dat is op dit moment misschien niet zo nodig. Maar voor dagen wanneer de zon schijnt, vind ik dit heel belangrijk.

De structuur van de foundation is lekker dik. Ik heb nog nooit zo'n dikke foundation gehad, dus ik vond het wel even wennen. De eerste keer dat ik deze foundation aan bracht, leek ik net een pannenkoek. Je hebt van deze foundation maar een heel klein beetje nodig. Ik moest er echt even achter komen hoeveel ik nodig had en hoe ik hem moest aanbrengen. Maar langzamerhand gaat dit al beter en krijg ik een mooi egaal huidje. Ik breng de foundation het liefst met mijn vingers aan, omdat ik hem dan het beste kan verdelen en er blijven op deze manier geen strepen achter. De kleur van de foundation is echt perfect!

De studio sculpt foundation op mijn gezicht aangebracht.

Ik heb van mezelf een vrij droge en gevoelige huid, het is dan ook best lastig om een foundation te vinden die mijn rode vlekken bedekt en er voor zorgt dat ik geen droge velletjes krijg. De studio sculpt zorgt er voor dat mijn huid mooi egaal wordt, zonder vlekjes. De foundation zorgt er ook voor dat mijn huid een 'vettig' laagje krijgt. En ooh wat voelt dit heerlijk! Meestal is mijn huid aan het eind van de dag kurk droog, maar met deze foundation absoluut niet. Ik denk dat deze foundation dan ook vooral geschikt is voor meiden met een vrij droge huid. Wanneer jij van jezelf al een wat vettige huid hebt, zal deze foundation daar waarschijnlijk geen goed aan doen. Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, dus ik kan dit niet met zekerheid vertellen.

Ik ben dol gelukkig met deze foundation en ik had veel eerder producten van MAC moeten kopen. De studio sculpt foundation kost 29 euro. Dit is mijn duurste foundation ooit, maar hij is erg zuinig in gebruik, dus waarschijnlijk ga ik er erg lang mee doen.

Liefs, Lotte

12 opmerkingen:

  1. Ahhh je hebt hem, top! Nou, hoe voelt dat :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super dat je hem hebt! dat je er nog vele maanden van mag genieten, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha, mooi dat je blij mee bent :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, tof dat je er zo blij mee bent. Het ziet er heel mooi uit op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heel goed! Ik heb ook een vrij droge huid (vochtarm) maar mijn t zone is juist weer vet, dus dan is dat niet zo'n topper :P

    x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!
    Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens mijn eerste Mac foundation aan ga schaffen.. Dat is het enige merk waar ik eigenlijk nooit iets negatiefs over hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hm niks voor mij dus met mijn vettige huid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook een droge huid, dit klinkt echt ideaal in mijn oren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super dat hij zo goed werkt voor je, hij ziet er erg mooi uit op de foto. Ik heb een heel gevoelige gemengde huid, dus ik denk dat hij voor mij niet zoveel zou doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb precies zo'n huid en inderdaad, vele foundations accentueren dan bij mij de droge plekjes en kunnen rode plekjes niet altijd goed verbergen. Deze foundation klinkt dus ideaal. Veel plezier er nog mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.