maandag 24 januari 2011

De tweede week is om, ben ik wat afgevallen?

Vandaag weer een update over mijn 'afval race', ik zal jullie niet langer in spanning houden... Er is 0,7 kilo van af! Dat is niet zo veel als vorige week, maar als nog vind ik het super veel. Ik had het echt niet verwacht, want deze week ging iets minder goed. Ik zat afgelopen week (en nu nog steeds) behoorlijk te stressen voor mijn toetsweek. En dan weet je het wel, even wat lekkers tussendoor en voor je het weet zit het al in je maag. Achteraf baal ik dan als een stekker, maar goed ik had ook wel wat energie nodig voor al dat leren. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet in de sportschool ben geweest, foei Lotte! Wel heb ik afgelopen week nog een keer paardgereden. Maar door de drukte had ik er gewoon echt geen tijd voor. Ik ben nu twee weken bezig en er is in totaal al 2,1 kil af, daar ben ik super trots op :)


Om mezelf nog meer te motiveren, heb ik met mezelf afgesproken om mezelf te belonen wanneer er drie kilo van af. Voor elke drie kilo dat er af is, mag ik wat leuks van mezelf kopen. Het klinkt heel kinderachtig, maar dit belonings systeem werkt gewoon bij mij ;)
Hier ga ik het allemaal voor doen:



Voor elke drie kilo dat er af is, ga ik mezelf belonen met één van deze cadeautjes. Of ik deze volgorde precies aan hou, dat weet ik nog niet. Maar de bikini koop ik zeker weten pas op het laatst.
Ik ben benieuwd of ik door dit belonings systeem beter mijn best ga doen, volgende week horen jullie meer ;)

Liefs, Lotte

16 opmerkingen:

  1. Goed dat je jezelf beloont, zo wordt het afvallen nog leuk:) Mooi dat je er weer zoveel van af hebt:) Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super van je! normaal lurk ik mar wat op je site (ik vind hem super) maar nu wou ik je toch even aanmoedigen om te blijven doorgaan :) ik ga zelf vanaf woensdag ook op dieet. ik zit aan de unief en heb nu mijn examens, woensdag is mijn laatste. ik zit dus zelf ook volop in de stress en de snoepbuien maar binnekort vlieg ik erin! ik vind het fijn om te lezen dat het bij jou goed lukt want dat is alvast goede motivatie om er zelf tegenaan te gaan :P veel succes nog en keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supergoed, ga zo door! Hihi, en die cadeautjes zijn natuurlijk wel heel leuk. Als dat voor jou goed werkt, is dat natuurlijk helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je het op je eigen kracht kunt!
    Ik ga woensdagavond naar een bijeenkomst van Weight Watchers om te kijken of dat iets voor me is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw goed dat er weer wat af is, zeker met zo'n stressvolle week! En dat beloningssysteem is wel leuk bedacht! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig meid!! 0,7 kg is echt meer dan zat voor een week. Te snel gaan is ook niet goed en 0,7 is echt wel veel. Maak je niet al te druk en ga voor die superleuke spulletjes:D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig zeg! Dit soort posts motiveren mij ook weer een beetje om er iets aan te doen.. misschien dat ik het ook eens zo'n belongssysteem moet proberen! Zo is het wel meteen een stuk leuker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed zeg! Ik zou wel die broek op het laatst doen, anders is het zonde ;-) Heel veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een belongssysteem is denk heel goed! Zo weet je waar je je op kan focussen als je een tussendoortje ziet! Echt super dat er al 2,1 kg af is! Super meis, ga vooral zo door!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handig systeem ;D En goed dat je bent afgevallen, beter iets dan niets en het komt wel :D

    x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaat goed zeg :D Ga zo door! :-) En zo een systeem is een goed idee hoor :D Nog veel succes toegewenst! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed van je!
    Ik ken het heel goed: die zwakke momentjes.

    Ik beloon mezelf bij elke kilo, dat motiveert ook! Gewoon iets kleins, een nagellakje van Essence of een tijdschrift... En aan het einde van de rit naar de kapper of een GROOOTE nagellakbestelling bij Transdesign! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super goed van je, je houdt het echt goed vol! Bij mij ging het niet zo goed (we zijn denk ik gelijktijdig begonnen) maar ik deed er ook niet veel voor. Nu is er sinds donderdag meer dan 3kg af maar ik eet dan ook niks meer. Binnenkort als k weet wat kan eten ga ik sporten zodat er spieren komen in de plaats van vet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. you go girl! het is toch alsnog een goede prestatie dat er wat af is ondanks de toetsweek en wat zondes! ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.