zondag 13 maart 2011

Eigen gemaakte bloem oorbellen


Bloem oorbellen zijn ontzettend hip! Oorspronkelijk zijn deze hippe oorbellen bedacht door Marly en Gigi van Kuisemeisjes, zelf heb ook een originele van Kuismeisjes. Maar toen wist ik nog niet hoe makkelijk je deze oorbellen zelf kunt maken. Op internet las ik hoe ik dit kon doen en ik ben direct aan de slag gegaan. Makkelijk en goedkoop!


Dit zijn de oorbellen die ik tot nu toe zelf gemaakt heb. Het fijne aan het zelf maken is, dat je helemaal zelf kunt bepalen hoe de oorbellen er uit komen te zien. Ze zijn helemaal naar mijn smaak gemaakt en ik vind ze erg leuk geworden.

Ik ga niet uitgebreid stil staan bij hoe je deze oorbellen kunt maken. Ik zal het kort uitleggen. Ga naar de Xenos en haal daar een bosje nep bloemen, ze kosten daar hoog uit 2 euro en je hebt direct 8 bloemen in verschillende kleuren. Haal de bloemen uit elkaar en haal ze van de steel. Nu kun je de bloemen aan een oorbel rijgen en er een leuk kraaltje/bedeltje aan hangen. Je kunt de blaadjes van de bloemen met elkaar combineren, dat heb ik zelf ook gedaan.


Dit is de paars met roze oorbel die ik gemaakt heb.


Dit is de roze met witte oorbel die ik gemaakt heb.


En tot slot de witte oorbel.

Het is super makkelijk om te maken en helemaal niet duur. Ik krijg veel complimentjes over m'n oorbellen en dat terwijl het zo makkelijk is om te maken. Hihi
Ik ben benieuwd wat jullie van m'n eigen bloem oorbellen vinden en ik wens jullie succes als je zelf aan de slag gaat!

Liefs, Lotte

40 opmerkingen:

  1. Super leuke oorbellen! Ik vind ze denk nog wel leuker dan de orginele! Maar 1 vraagje, waar haal je die bedeltjes dan vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kimberly, ik heb de bedeltjes bij een kralenwinkeltje gekocht in Groningen. Maar je kunt ze ook op internet bestellen, moet je even zoeken op google denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze ook super leuk, ik heb er zelf ook al wat gemaakt. Ik wil nog graag een zwarte bloem, of echt een (spier) witte :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die paarse en witte zijn echt mooi! hihi ga denk ik binnenkort ook maar even een mooi bosje bloemen en een paar oorbellen halen! Ziet er echt leuk en lekker zomers uit!
    xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. stoer man, ik heb er gisteren ook een paar gemaakt in goud, leuk he het zelf creeeren . ik ben er blij mee en veel klanten heb ik , veel succes met het verkopen van de bloemen!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk :)
    Staat je erg goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit! Ik heb er van de week toevallig ook een gemaakt, met roze en paars, ik vind dit soort oorbellen echt mooi en ik zie er steeds meer mensen mee lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga zometeen met een vriendin ook weer sieraden maken waaronder deze oorbel (zij had echt een hele mooie gemaakt). Deze zijn ook erg leuk en je ziet ze inderdaad steeds vaker voorbij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel tof zijn ze!
    k maak ze ook zelf,
    maar waar haal jij de oorbellen?
    zou je dat in een reactie op mijn blog willen zetten =]
    alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk. verschillende winkeltjes die ook sieraden hebben verkopen ook zo'n oorbellen maar dan ook tegen een lagere prijs als van kuise meisjes:D misschien toch maar eventjes gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heey

    een super artikel
    ik wilde ze maken maar wist niet hoe ik aan die mooie bloemen kon komen...
    thanks!
    en je hebt een super site

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi zijn ze! Ik heb wat bloemen gehaald bij Action en Zeeman, maar dat was het toch niet, te klein of juist te groot. Dus misschien binnenkort toch nog maar een tussenstop maken bij Xenos! Thnx :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kei leuk, maar wat ik me afvraag...
    Wat draag je dan in je andere oor? Geen oorbel of wel?

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  14. =D

    echt leuke oorbellen ga ze zeker ook eens maken!

    x.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi,
    Leuke oorbellen ik heb er alles voor maar ik heb een vraagje hoe kom je aan de bloemen???(kan je die gewoon in een winkel kopen?)ik wil er ook nie tzo heel veel geld aan uitbesteden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo,

    Een superleuk artikel + een leuke site.
    Maar waar koop jij jouw oorringen? *het goedkoopst?

    Liefs
    Aniek

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Laura, in mijn andere oor draag ik niets!

    @Anoniem, als je mijn artikel goed leest, zie je dat ik mijn bloemen bij de Xenos koop.

    @Aniek, lastig.. Ik koop mijn oorbellen meestal bij de Hema, daar kosten ze 2,95. Maar misschien de SIX? is volgens mij ook niet zo duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heeel leuk ! heb je die bedels bij fris gekocht? super leuke winkel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik vind het erg leuk bij je staan maar die van gigi en marly z'n nog toffer en hun hebben deze trend toch echt gezet !
    niet negatief maar hun zijn gewoon wat gevorderder !

    Je kan het echt goed en het staat je leuk ga zo door met maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Lotte!
    Leuke oorbellen. Ik vind ze lekker zomers, vooral de witte en de wit met roze. Erg leuk, ook de bedeltjes!

    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Anoniem, Tja zij hebben ook betere materialen en de prijzen van de oorbellen liggen dan ook wat hoger. Het is ook niet mijn bedoeling om hen te overtreffen, haha ;)! Gewoon een tipje om zelf aan de gang te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heey ik wil ze oke heel graag maken ik ga kijken bij de winkel bij xenos heb ik oke bedeltjes gezien ga maar even kijk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoe doe je zoon bedeltje er aan
    ? ik vind ze egt te wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind die laatste de witte bloem met het bedeltje errug mooi! Heb je deze bloem ook bij de Xenos vandaan? En dat bedeltje heb je die uit het winkeltje uit Groningen? Hebben zij misschien een webshop, weet je dat toevallig?
    Bedankt voor de info!
    Groetjes Charissa

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik maak ze ook zelf, eerst wist ik niet hoe je het maakte maar nadat ik op youtube zocht wist ik na een paar filmpjes al hoe het moest en het is helemaal niet moeilijk

    op www.kralenjacht.nl
    kun je leuke hangertjes enz. bestellen voor goedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waar koop je die kleine ronde dingetje die je in het bidden van de bloem vastmaakt om het netjes af te ronden, ik weet niet precies hoe het heet:P

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel leuk zien ze eruit!
    Ik kan wel begrijpen dat je daar weer complimenten over krijgt.
    Die van Kuise Meiden, zijn soms gewoon €70,-!

    Ik heb zelf bedels gekocht op www.kralenstunter.nl maar op google kan je vast nog veel meer vinden!

    En de bloemen kan je trouwens ook op de Beverwijkse Bazaar kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Hoi,

    Ik vind je bloem oorbellen erg mooi.
    Ik ben er ook mee bezig, en ik merk toch dat er heel veel vraag is naar kleinere oorbellen met wat kleinere bloemen.
    Die doen het momenteel erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. super mooi en ook nog zelf gemaakt woow kan ik niet hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie oorbellen ik ben aan zoeken naar die bloemen en kwam toevallig hier ik ga jou tip opvolgen en ga morgen naar de xenos toe voor de bloemen zien er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo dames,

    Bloem oorbellen maken is ook mijn hobby.
    Ik vind het erg leuk om te doen!
    Ik ben nog op zoek naar oranje en zwarte bloemen. Iemand enig idee? Of weet iemand een site waar je heel veel bloemen kunt kopen? Laat het me even weten aub.

    Groetjes uit Enschede.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. eigenlijk hoef je niet eens op internet te zoeken je weet het zoo ik ga ze vandaag maken met vriendinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuke bloemen! Weet iemand de aflevering van GTST waarin ze gedragen werden?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Myrthe
    Ik zag je vraag over bloemoorbellen.
    Bij PieKa (-->http://www.pieka.nl/Bloemoorbellen/Bekijk-alle-producten.html) hebben ze ook oranje bloemen (orchidee).

    @Anoniem de "dingetjes" in het midden van de bloem om ze mooi af te werken heten Eyelets.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.