woensdag 16 maart 2011

How to: Smokey eyes


Vandaag laat ik jullie in dit artikel hoe je heel gemakkelijk een smokey eye kunt maken. Ik gebruik hier een speciaal smokey eye palletje voor die je bij de DA kunt kopen. Ik zal aan de hand van foto's stap voor stap uitleggen hoe je de smokey eye kunt maken. Lees verder, om mijn foto tutorial te bekijken.


Dit is het palletje dat ik ga gebruiken. Ik zal alle producten uit dit palletje gaan gebruiken voor deze look.


Ik ga beginnen met het aanbrengen van het oogpotlood, deze breng ik over mijn onderste deel van mijn ooglid aan. Dit mag lekker dik aangebracht worden. Het hoeft nog niet zo netjes, want straks komt er nog oogschaduw over heen.


Ik pak de zwarte oogschaduw kleur.


Deze breng ik aan over mijn ooglid, waar het oogpotlood al op zat. Door het oogpotlood wordt de zwarte kleur mooi intens.


Tijd om te blenden!


Nu pak ik de taupe kleurige oogschaduw, deze breng ik aan in mijn crease, boven de zwarte oogschaduw. Met deze kleur vervaag ik het zwarte gedeelte ook een beetje.


Dan pak ik de highlighter en deze breng ik aan onder mijn wenkbrauwen en in mijn binnenste ooghoeken.
Ik breng nog wat oogpotlood aan tussen mijn wimpers en op mijn waterlijn. De taupe kleurige oogschaduw breng ik ook nog wat onder mijn ogen aan. De mascara aanbrengen en klaar is je smokey eye!

Het resultaat..


Ik hoop dat jullie wat gehad hebben aan deze uitleg en nu lekker zelf aan de slag! Smokey eyes zijn erg geschikt voor een feestje, je ogen zullen er zeker uit knallen.
Wat vinden jullie van mijn smokey eyes en maken jullie ze zelf ook wel eens?

Liefs, Lotte

11 opmerkingen:

  1. Ah nu doen je foto's het wel! Ik had je al geprobeerd te waarschuwen via twitter!

    Ik vind het een erg handige tutorial! Ik zelf draag het eigenlijk nooit, omdat ik het echt te donker vind voor mijn huidskleur. Ik draag het dan eerder hetzelfde principe met een ander kleurtje!

    Handig artikel!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handig artikel, ook erg duidelijk ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik maak het ook wel eens alleen dan doe ik onder mijn ogen ook een donker lijntje met oogpotlood / oogschaduw, zodat het wat meer een geheel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oew :D. Dit blogbericht komt als geroepen. Ik heb zaterdag een feestje en dan kan ik hem mooi uitproberen. Ik heb namelijk precies hetzelfde paletje :).
    Maar gaat het op een gegeven moment niet uitvegen? Dat je het zwart overal hebt zitten?

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @MissGlamorise, Nee als je een goede basis gebruikt en niet in je ogen gaat wrijven dan komt het goed ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @MadamLotte haha, dat is een hele goed tip xD. Niet in mijn ogen wrijven! Maar dankjewel voor je reactie terug :D

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke look! Grappig om te zien dat je niet de volgorde van het paletje aanhoudt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Lotte, echt een hele mooie smokey eyes.
    Ik heb een vraagje voor je.
    Ik heb zelf namelijk kleine ogen, als ik een smokey eye probeer te maken, staat het nooit mooi. Doe ik iets verkeerd, of heb je soms tips welke paletjes wel mooi zijn voor smokey eyes ? Of wat mijn ogen groter kan laten lijken.
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.