vrijdag 4 maart 2011

Persoonlijke update


Ik studeer voor hulpverlener en een valkuil van de meeste hulpverleners is, dat ze te veel voor anderen 'zorgen'. Je zelf op de tweede plek zetten en vooral bezig zijn met anderen. Hier ben ik dus erg goed in en dat merk ik nu echt een beetje. Ik vind het belangrijk dat anderen zich goed voelen, dat mijn bezoeksters elke dag wat leuks te lezen krijgen. Ik wil dat iedereen zich goed voelt, ik sta voor anderen klaar. Ik kom dit tegen op school, bij m'n vriendinnen en ook thuis. Maar soms, soms is het gewoon even tijd om aan mezelf te denken!


Ik merk dat die tijd voor mij is aangebroken.. Ik ben echt zo super moe!
Ik moet mega veel doen voor school en voor stage en mijn koppie zit vol met stress en dan moet ik ook nog werken. Ik ben normaal echt van het positieve, maar nu moet ik toch eventjes klagen ;) M'n enige vrije dag is zondag en die dag staat helemaal vol gepland voor SCHOOL! En ohja, ik heb ook nog een deze super leuke blog!
Ik wil het allemaal en het moet voor mijn gevoel ook allemaal goed gebeuren en daar ben ik nu een beetje moe van. Ik voel een griepje opkomen en ik kan volgens mij wel 3 dagen achter elkaar slapen. Maar toch wil ik blijven knallen!

Ik ben benieuwd of jullie dit gevoel ook kennen en wat jullie op zo'n moment doen? Ik hoop trouwens dat jullie begrip hebben voor mij, dat ik vandaag pas laat een update online plaats.

Veel liefs, Lotte

10 opmerkingen:

  1. hee meid, snap je helemaal, en neem gerust tijd voor jezelf! wij wachten wel op je leuke posts :) echt, niet overwerken, daar heb je niets aan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op zo'n moment ga ik vaak rustig in bad liggen, gewoon een boekje lezen ofzo. En op tijd naar bed! Maar ja, als je de volgende dag weer in volle vaart er tegenaan gaat is dat denk ik ook niet de oplossing.
    Denk maar aan jezelf, en als je minder gaat posten blijf ik het toch wel lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp je helemaal.. 2 Jaar geleden heb ik ook zo'n dip gehad, maar toen is het verkeerd uitgepakt. Ik kon een half jaar niet meer naar school! Dus Lotte, neem gewoon wat rust, het geeft echt niet als je een keer een dag geen artikel plaatst. Jij bent veel belangrijker! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit zelf nog niet in die situatie maar herken het wel. In alle hulpverlenende vakken wordt er tijdens je opleiding vaak voorbij gegaan aan jezelf. De klant/patiënt komt eerst dan jij. Dat sfeertje hangt er. Je kan alleen voor een ander zorgen als je zelf in topconditie bent. Neem alle tijd die je nodig hebt en laat niemand je opjutten dat je je niet optimaal inzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken het helemaal. Ik studeer psychologie en liep 6 maanden praktijkstage binnen de jeugdpsychiatrie. 4 dagen van de week full time stage lopen (+ elke dag hiervoor 2u in de auto zitten door de reistijd). Als ik dan thuis kwam moest ik aan de studie want elke vrijdag hadden we de hele dag les. Dat vond ik vreselijk, was je rond 18u eindelijk thuis, moest je nog een hoop literatuur gaan doorspitten. Mijn sociale leven kelderde toen wel even want zaterdagen bestonden echt enkel uit uitslapen tot 12u en niksdoen.
    Wat mij hielp was het feit dat je weet dat het ook weer zal eindigen. Momenteel heb ik nu weer een rustigere periode *fiew*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Lotte,

    Ik weet wat je doormaakt! Misschien moeten we maar eens gezellig een dagje sauna badpakkendag inlassen;) Even tijd voor onszelf. Een lekker dagje ontspannen en mooie mannen in ballenknijpers bekijken, haha. Denk aan jezelf meid! Rust lekker uit dit weekend..
    Gooi de boeken maar eens even aan de kant en laad je op voor volgende week! Het boek gedragsproblemen komt vanzelf wel weer op je pad.. haha

    Fijn weekend:)

    Liefs je vriendinnetje Loraa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Begrijp je helemaal hoor :) Rust maar lekker goed uit en denk ook eens aan jezelf ;) Heb een fijn weekend! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey lieve Lotte,

    Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik ken het probleem. Soms wordt het je allemaal even te veel. Ik kan je geen tips geven wat je er aan zou kunnen doen, want dat weet ik zelf ook nooit. Ik kan alleen tegen je zeggen dat je het lekker rustig aan moet doen en misschien prioriteiten moet stellen, ook al is dat soms best moeilijk.

    Fijn weekend!
    Liefs Look of beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee lotte!

    Ik studeer zelf voor Pedagogiek en ik herken je hier helemaal in. Ik zit nu in mijn laatste jaar en ik heb door deze studie onwijs veel over mijzelf geleerd. Ik wil ook alles altijd tegelijk. Ik ga af en toe toch nog de mist in en dan merk ik het gelijk aan mij lijf.

    Ik denk dat wij best wel op elkaar lijken in bepaalde opzichten. Ik vergeet mijzelf ook heel erg vaak en een tijdje gaat dat goed, maar op een gegeven moment ben je zo moe dat je het idee hebt dan je weken kan slapen. Je moet nu rust nemen en naar je eigen lichaam luisteren! Je moet prioriteiten stellen, anders gaat het niet goed met je!

    Plan het zo in dat je eens even lekker een weekend voor jezelf hebt, of dat je een vriendinnenweekendje houdt om jezelf even weer op te laden.

    Ik begrijp je helemaal! De zondag voelt namelijk bij mij ook nooit als een vrije dag.

    Succes met je opleiding en succes met het leren denken aan jezelf. ;)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOw lotte! Ik heb dat de laatste tijd ook heel erg. Ik zoek ff helemaal niks meer te doen, maar te gelijkertijd wil ik alles doen om maar niet achter te lopen bij school, vrienden enzz... Ik zou ook het liefst 3 dagen helemaal niks willen doen en alleen maar slapen. Ik ben doodmoe van vanalles. En heb het ook even super druk met school. Dat komt ook omdat dit mijn laatste jaar is op Havo en in mei heb ik al mijn eindexamens. Ik sta er goed voor, maar toch ben ik bang dat ik niet ga slagen. En anders ga ik maar slagen met 6jes en dat wil ik niet. ik wil het liefst slagen met 8ten en paar 7's dan ben ik pas tevreden. Doordat ik iets te graag goede punten wil halen , haal ik dat niet terwijl als ik niet zo onzeker/veel eisent zou zijn, zou ik het wel aankunnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.