zondag 1 mei 2011

DIY: Aardbeien scrub


Mijn gezicht had een scrub beurtje nodig. Hij voelt de laatste tijd erg vet en ik krijg steeds vaker last van acné. Hier heb ik al tijden geen last meer van gehad, dus ik wilde hier gelijk wat aan doen. De meeste scrubs die ik in huis heb, zijn bedoeld voor de droge huid. Want ja, dat heb ik normaal gesproken. Daarom ben ik gaan zoeken in de keukenkastjes en heb ik een eigen scrub gemaakt. Een heerlijke aardbeien scrub! Lees verder om te zien hoe je deze heerlijke scrub zelf kunt maken.


Je hebt een aantal dingen nodig, die allemaal heel gemakkelijk bij de supermarkt verkrijgbaar zijn. Als eerste een bakje aardbeien, suiker en honing. That's it! Verder heb je nog een schaaltje nodig en een vorkje om mee te prakken. Let's start!


Haal de kroontjes van de aardbeien en was ze goed. Je hebt er maar een stuk of vier nodig.


Dan is het tijd om de aardbeien te prakken, dit kun je met een taartvorkje doen. Je zult merken dat het een heel waterig goedje wordt, maar dat is prima. Je kunt de aardbeien ook in een blender stoppen.


Zo ziet het 'papje' er nu uit.


Voeg dan drie thee lepeltjes honing toe aan het papje. Roer dit alles goed door elkaar, zodat er zo min mogelijk klontjes in komen. Het papje wordt nu al een stuk dikker!


Dan voeg je de suiker toe aan het papje, de suiker zorgt er voor dat we straks goed kunnen scrubben! Ik voeg het hele schaaltje (dat je aan het begin zag) toe aan het papje.


Roer nu alles heel goed door elkaar, zodat alles goed met elkaar gaat mengen.  En dan is de scrub alweer klaar! Ziet dat er niet lekker, uh goed uit?


Nu is het natuurlijk tijd om de scrub uit te testen. Zorg er wel voor dat je een handdoek om hebt en breng de scrub aan boven een wasbak. Het wordt nogal een smeer bende ;)


En dan smeren maar! De scrub voelt heerlijk aan en ruikt natuurlijk verrukkelijk. Dat kon ook bijna niet anders met al die heerlijke ingrediënten.
De scrub is heerlijk voor je gezicht, maar kun je ook goed op derest van je lichaam gebruiken. Na het scrubben voelt mijn huid zacht en gezond aan.


De aardbeien in de scrub hebben een reinigend en verstrakkend effect voor de huid en zijn daarom zeker geschikt voor de vette huid met grove poriën. De honing in de scrub werkt daarbij ook verzachtend voor de huid. En dat was zeker te merken!

Ik kan jullie deze DIY zeker aan raden. De ingrediënten zijn makkelijk te verkrijgen en het is erg simpel om deze scrub te maken. De scrub kun je maximaal een week bewaren. Dit komt omdat er verse aardbeien in zitten, deze blijven niet langer goed.

Succes met het maken van deze heerlijke, aardbeien scrub!

Liefs, Lotte

11 opmerkingen:

  1. Oh dit ziet er echt heerlijk uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw dat ziet er om op te eten uit haha!
    Hoeveel gram? heb je van de suiker gebruikt of maakt dat niet veel uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm lekker! Lijkt me ook fijn als lipscrub :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Bernadet, ik heb alles een beetje op de gok gedaan. Ik heb niet gewogen hoeveel gram ik heb gebruikt. Maar je merkt van zelf of het genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm, zou de aardbeien bijna liever willen opeten ipv te gebruiken voor een scrub haha :D Bedankt voor deze DIY ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me goeie scrub
    maar denk niet dat ik hem ga maken,
    vind het zonde van de aarbeien =)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker een aanrader om uit te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.