zondag 8 mei 2011

How to: Je wenkbrauwen in model brengen


Mijn wenkbrauwen shapen, het vervelendste beautyklusje vond ik dit. Mijn wenkbrauwen zijn van zich zelf heel dun, blond en ik heb maar weinig haartjes. Ik hoef vaak maar een stuk over vier haartjes te epileren, want als ik meer weg haal, blijft er weinig over. Tijden heb ik me bij dit feit neer gelegd, tot een tijdje terug. Ik ging onderzoek doen, naar hoe ik mijn wenkbrauwen het best in model kon brengen. Na goed oefenen en uitproberen, laat ik jullie vandaag zien hoe ik mijn wenkbrauwen nu in model breng.

Er zijn een aantal producten die ik hier voor gebruik. Namelijk een pincet, een donker bruin wenkbrauwpotlood, wenkbrauwgel en concealer. Hoe ik deze producten ga gebruiken, zal ik jullie nu stap voor stap uitleggen.


Als eerst epileer ik natuurlijk de haartjes die er niet horen te zitten. Dit doe ik zowel boven als onder, ik weet dat ze zeggen dat je alleen onder mag weg halen. Maar dat vind ik zelf een beetje onzin. Hierna borstel ik de haartjes in model met de achterkant van het wenkbrauwpotlood, hier zit een handig borsteltje aan.


Dan zet ik met mijn wenkbrauwpotlood een rechte lijn, dit doe ik vanaf het begin van mijn wenkbrauw, tot aan het boogje. Ik zet het lijntje aan de onderkant van mijn wenkbrauw, dit lijntje bepaald het model van mijn wenkbrauw en is erg belangrijk.


Dan kleur ik het eerste gedeelte van mijn wenkbrauw in, dit doe ik door kleine streepjes omhoog te zetten.


Met het wenkbrauwpotlood zet ik nu een lijntje op de andere helft van mijn wenkbrauw. Ik begin dit lijntje precies in het boogje en ik volg mijn haartjes naar beneden. Dit zal er op het eerste gezicht wat vreemd uit zien, maar dit gaan we zo meteen vervagen.


Met het borsteltje vervaag ik de lijn die ik met het wenkbrauwpotlood had getekend. Dit zorgt er voor dat het er wat zachter uit komt te zien. Je vervaagt de harde lijnen en je houdt een paar 'natuurlijke' wenkbrauwen over.


Dan is het tijd voor de concealer. Concealer? Ja, ik gebruik concealer. Ik dip mijn kwast in de concealer en maak hiermee een strakke lijn aan de onder en boven kant van mijn wenkbrauw. Dit zorgt er voor dat er een strakke, nette wenkbrauw over blijft. Door het vervagen kan het bruine wenkbrauwpotlood wat uitgevaagd zijn naar boven of beneden. Door dit nu met concealer te corrigeren, oogt dit een stuk netter.


Tot slot breng ik een wenkbrauwgel aan, om mijn wenkbrauwen in model te brengen en te houden.

En dan is het nu tijd voor de 'voor' en 'na' foto..


Wat een verschil! Boven zien jullie natuurlijk de 'voor' foto en onder de 'na' foto. Volgens mij hoef ik hier verder niet veel over uit te leggen. Mijn wenkbrauwen zien er voller, verzorgder, netter en strakker uit. Ik ben zelf heel tevreden met deze methode. Ondanks al het werk dat ik er aan besteed, blijven ze er natuurlijk uit zien. Wenkbrauwen geven je gezicht karakter en dit merk ik direct. Met mijn wenkbrauwen in het juiste model, ziet mijn gezicht er een stuk beter uit.


Ik ben benieuwd wat jullie van deze methode vinden. Hoe brengen jullie je wenkbrauwen in model en wat gebruik je hier voor? Laat het me weten in een reactie!

Liefs, Lotte

14 opmerkingen:

  1. Yes, ik zat net te wachten op zo'n how-to!
    Ik weet zelf namelijk ook niet meer wat ik met die wenkbrauwtjes van me aan moet..
    Ik denk dat jou methode me heel erg zal helpen, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je wenkbrauwen hebben zeker een mooie vorm zo, alleen lijkt het wenkbrauwpotlood(misschien komt het door de foto?) wat roder dan je eigen wenkbrauw ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je dat zo beschrijft :) (Dapper is misschien niet het juiste woord, maar je begrijpt wat ik bedoel ;))

    Zelf gebruik ik wenkbrauwpoeder. Ik heb van nature donkerblond haar en volle wenkbrauwen, dus hoef ik in principe alleen maar wat weg te plukken en dan met poeder de kleur te 'egaliseren' en wat netter te maken. Hiervoor gebruik ik de eyebrow designer set van Catrice (nieuwe lijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk om te zien! ik gebruik zelf ook het wenkbrauwpotlood van de hema en de wenkbrauwgel van essence. alleen doe ik wat gosh concealer onder mijn wenkbrauw. maar misschien is een wat vastere vorm concealer wel fijner. alleen heb ik geleerd om je wenkbrauw bij te tekenen door een strakke lijn aan de bovenkant te zetten en die vanaf daar te vervagen of kleine lijntjes naar beneden te trekken. dit heb ik gevonden op een andere beautyblog want zij zei dat anders je wenkbrauwen gaan hangen, maar dat zie ik bij jou niet. ik vind de vorm van je wenkbrauwen mooi, het staat heel natuurlijk. liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind wenkbrauwpoeder fijner dan potlood, ik vind dat je bij potlood (zelfs als je het vervaagt) vaak blijft zien dat het bijgewerkt is. Bij poeder is dit veel minder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @marieke, dit komt helaas door de foto. Want in werkelijkheid is dit echt de perfecte kleur. Ik heb namelijk ook een wenkbrauwpotlood van Catrice, maar deze is veel roder. Deze is van de Hema in nummer 9 en is echt donker bruin, zonder rood tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Inge, dat klopt hoor. Ze zeggen dat je het beste alleen van boven af kunt tekenen, om een minder hangend effect te krijgen. Maar ik vind dit deze manier die ik laat zijn, fijner werken en het effect vind ik mooier. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk bericht! Fijn om dit zo stap voor stap te zien. Ikzelf werk mijn wenkbrauwen niet zo vaak bij (epileren wel natuurlijk, maar niet met poeder of een potlood) omdat ze al erg vol zijn van zichzelf. Soms vul ik wel wat lege plekjes op met wat poeder, maar hier heb ik niet elke dag zin in haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind het niet zo mooi want je ziet heel goed dat het bijgetekend is en het is best een andere kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Anoniem, mijn wenkbrauwen zijn van zichzelf licht blond, terwijl mijn haarkleur donker bruin is. Daarom heb ik er bewust voor gekozen om mijn wenkbrauwen bij te tekenen met een bruin potlood. Deze past perfect bij mijn haar. Wanneer ik dit niet doe, lijkt het als of ik een 'blote billen' hoofd heb, omdat mijn wenkbrauwen zo licht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toen ik eerst dat wenkbrauwpotlood bij jouw wenkbrauwen zag dacht ik; huh, helemaal niet jouw kleur. Maar de kleur past wel mooi bij je haarkleur!! :D Mooi gedaan! Ik heb van mezelf volle zwarte wenkbrauwen dus ik epileer ze alleen in model.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.