zaterdag 25 juni 2011

INGLOT Freedom system oogschaduw pallet


Zo'n twee weken geleden stapte ik voor het eerst de Inglot binnen. Ik had natuurlijk al veel positieve verhalen over deze, pas geopende, winkel gehoord. En alle verwachtingen kwamen uit! De make-up zaak zag er werkelijk prachtig, schoon, wit en netjes uit! Mijn ogen vielen direct op de Freedom system palleten. Ik stelde zelf een oogschaduw palletje samen met drie verschillende kleuren.


In de Inglot merkte ik al snel dat ik weer naar de bruin tinten greep, maar ik besloot juist voor wat andere kleuren te gaan. Ik vond drie oogschaduw kleuren die perfect bij elkaar passen.
De verpakking van het pallet ziet er strak en netjes uit. De bovenkant van het pallet zit met een magneet systeem op het onderste gedeelte. Het is de bedoeling dat je het bovenste gedeelte er afschuift. De deksel is van mat glas met daarom de tekst Inglot. Ik vind de verpakking erg mooi, maar let er wel goed op dat je de deksel er afschuift.

Op deze manier kun je de deksel er het beste van af schuiven. Door het matte glas kun je de kleuren oogschaduw al wel een beetje zien zitten, maar nog niet heel duidelijk.



En hier zie je de oogschaduw kleuren waarvoor ik gekozen heb. Ik koos voor drie paars tinten die ik goed met elkaar kan combineren. Als eerst koos ik voor de meest linkse kleur. Dit is een donker paarse kleur met enorm veel shimmer, deze kleur viel me direct op. Zo'n kleurtje als deze had ik nog helemaal niet, dus vond ik het een goede aanvulling op mijn stash. Omdat deze kleur al behoorlijk wat shimmer bevat, wilde ik hierbij geen andere shimmer oogschaduw combineren. Daarom koos ik verder voor een matte taupe/lila en licht roze kleur.


En dan de swatches. Zoals je kunt zien zijn de oogschaduws enorm goed gepigmenteerd. Ik kan je vertellen, op de foto komen ze een stuk minder mooi naar voren dan in werkelijkheid. Ik ben echt gek op de donker paarse kleur. In combinatie met de andere kleuren kun je er een perfecte ooglook mee maken.
Ik betaalde voor dit pallet 20 euro, wat ik een redelijke prijs vind voor een pallet met drie oogschadus kleuren. Ik ben er namelijk erg blij en tevreden mee!

Liefs, Lotte