zaterdag 4 juni 2011

Mijn favoriete foundation test!


Ik heb een aantal foundations in mijn stash liggen, die ik allemaal regelmatig gebruik. Mijn drie favoriete foundation zijn; Catrice Infinite Matt foundation, Bourjois healthy mix serum, MAC studio sculpt. In dit artikel ga ik de foundations uitgebreid testen, want welke vind ik nu het beste? Lees verder om mijn test te bekijken, wie zal er winnen?



Verpakking
De Catrice foundation zit in een glazen, mat flesje, dit voelt erg luxe aan en vind ik zelf erg mooi. De foundation van Catrice zit in een pompflacon. De foundation van Bourjois zit ook in een pompflacon en ook dit flesje is van glas. De studio sculpt zit in een plastic tube, minder luxe, maar wel praktisch. De foundation krijg je er beter uit en je kunt hem uiteindelijk ook open knippen. Toch ga ik voor de mooiste verpakking en dan ga ik voor Catrice.

Studio Sculpt foundation van MAC

Infinite Matt foundation van Catrice

Healthy mix serum van Bourjois

Substantie
Hieronder zie je een aantal foto's waarop de structuur van de foundations goed te zien is. Hierbij valt mij op de Healthy mix serum van Bourjois het meest sheer is, hij dekt het minst goed. Maar daar in tegen voelt hij wel heel luchtig en fris aan, ik krijg er geen plakkerig gevoel van. De foundation van Catrice heeft een meer dekkende substantie en de foundation voelt een stuk dikker aan. Hij voelt aan als een dikke crème. De Studio sculpt van MAC is een gelfoundation en is goed dekkend. Op de foto's is ook te zien dat deze ook vrij dik is. Een voordeel van deze foundation is, dat er SPF 15 in zit. Met de studio sculpt van MAC moet je wel snel werken, de foundation droogt namelijk snel op en trekt snel in de huid. Qua substantie vind ik de Healthy mix serum van Bourjois het prettigst aan voelen. De dekking is voor mij ook prima.



Werking
De werking van de foundation vind ik erg belangrijk en dan natuurlijk ook het resultaat dat de foundation geeft. Ik heb alle drie de foundations aangebracht, zodat jullie zelf het resultaat kunnen vergelijken.





De healthy mix serum van Bourjois voelt licht aan op de huid. Hij geeft voor mij een prima dekking en geeft een natuurlijk effect. De foundation van Catrice geeft een mat effect, prima voor dagen dat ik een wat vettere huid heb, maar vaak is mijn huid wat droger en dan voelt deze foundation minder fijn aan. Hij accentueert de droge plekjes dan nog meer. De Studio sculpt van MAC geeft ook een mooi effect aan mijn huid, iets meer dekkend. Toch vind ik het aanbrengen van deze foundation net wat lastiger, maar het resultaat is erg mooi. Ik vind deze foundation het fijnst in de zomer, ook omdat er SPF in zit. Qua werking en resultaat gaat mijn voorkeur uit naar de Bourjois Healthy mix serum.

Prijs/kwaliteit
En dan nu de prijs van de foundations, want het moet natuurlijk wel vriendelijk voor onze portemonee blijven. De Catrice foundation kost zo'n 6 euro, want ik een erg aangename prijs vind voor een foundation. Ik kan het zelfs goedkoop noemen! De foundation van Bourjois kost 15 euro, dat is al een stukje duurder. Maar voor mij nog niet onbetaalbaar. De Studio sculpt van MAC kost zo'n 30 euro en dan spreken we toch over een heel ander bedrag. Wanneer ik 30 euro voor een foundation betaal, moet 'ie ook wel super goed zijn. Op dit onderdeel wint de Bourjois healthy mix serum hem. Ik vind de prijs redelijk betaalbaar en al helemaal voor de kwaliteit van de foundation.


Houdbaarheid
Wanneer ik foundation draag, vind ik het belangrijk dat deze goed blijft zitten, het liefst de hele dag. Ik merk hierbij dat de Studio sculpt van MAC, het beste blijft zitten. Mijn huid blijft redelijk egaal en de foundation blijft ook na wat regen goed zitten. De healthy mix van Bourjois en Catrice blijven minder lang zitten en na een regenbui krijg ik last van vlekken.

En de winnaar is..
De Bourjois healthy mix serum! Volgens mij was dit ook duidelijk te lezen. Ik merk dat ik deze foundation op veel gebieden het fijnste vind. Daarom een terechte winnaar! Op de tweede plek komt de studio sculpt foundation van MAC, ook een prima foundation, iets meer dekkend en ook wat duurder. De foundation van Catrice is een prima foundation, maar past niet perfect bij mijn huid. Op 'vette' dagen, draag ik deze foundation graag. Maar ik vind hem net wat te dekkend en niet altijd prettig als mijn huid droog is.

Ik hoop dat jullie deze foundation test leuk vinden, wat is jullie favoriete foundation?

Liefs, Lotte

6 opmerkingen:

  1. Mijn favoriete foundation is de Catrice die jij ook hebt.. Ik vindt de bourjois ook erg mooi bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van Catrice lijkt mij het fijnst. Maar bij jou is bourjois het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik zelf ook de healthy mix serum foundation, erg fijn in gebruik.
    Ik ben wel van plan de catrice foundation ook eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat als ik het zo hoor dat je eens de catrice fotofinish moet proberen! die vind ik erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil ook graag de healthy mix serum foundation proberen! maar ik ga toch eerst een catrice foundation proberen. deze of de photo finisch.
    heel leuk om te lezen! je moet vaker een 'battle' tussen verschillende merken doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van Bourjois lijkt me erg fijn.
    Welke kleur heb je?

    Is je commentsysteem weer terug bij de oude trouwens.??

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn welkom! :)
- Niet spammen, Je kunt je site intypen bij URL wanneer je een bericht achter laat. Zo kunnen anderen op je naam klikken en worden door gestuurd naar je site.