zaterdag 9 juli 2011

Feel good movie: 500 Days of Summer


Ken je dat gevoel, dat wanneer je een film hebt gekeken, je je achteraf enorm gelukkig voelt? Je voelt je blij, verliefd en je kan de hele wereld aan. Een 'feel good movie', ik houd er van. 500 Days of Summer is zo'n feel good movie. Afgelopen woensdag was ik bij Cynthia en ze haalde me over om deze geweldige film met haar te kijken. Ze was laaiend enthousiast en ze had groot gelijk, want deze film is echt te gek!


De film gaat over Summer en Tom. Summer wordt gespeeld door de prachtige Zooey Deschanel en Tom door Joseph Gordon-Levitt. In de film zie je de 500 dagen dat Tom en Summer een relatie met elkaar hebben. Het leuke is, dat al deze dagen door elkaar worden afgespeeld. Hierdoor weet je aan het begin al hoe het gaat eindigen, maar des te leuker om de weg er naar toe te bekijken.

Tom Hensen is een hopeloze romanticus. Als hij de prachtige Summer ontmoet op de werkvloer, ontstaat er vuurwerk tussen de twee. Beide zijn ze nogal een beetje vreemd; hij droomt de hele dag weg bij haar gedachte en zij wil zich vooral niet vastleggen. Of zoals de voice-over aan het begin uitlegt: “This is not a love story”. In 500 dagen wordt de relatie tussen Tom en Summer verklaard en aangezien je toch al weet waar het op uitloopt, gaat het meer om de manier waarop. Gaat Summer zijn hart breken of is het juist Tom die uiteindelijk bij zijn grote liefde de deur uitloopt? bron:Cinema.blog.nl


Dit vind ik de aller leukste scene uit de film! Tom en Summer lopen door de Ikea en doen als of ze in hun eigen keuken zitten. Geweldige humor en leuk bedacht, ik lag bij deze scene echt helemaal in een deuk. Love it!


De relatie tussen Summer en Tom was erg intens, maar ook heel bijzonder. Summer wilde namelijk geen vaste relatie, dus ook niet met Tom. Tom wist hier vaak geen raad mee, tot groot verdriet toe. Tom is hopeloos verliefd en krijgt geen grip op de situatie.

Kijk hieronder zeker even naar de trailer van de film.



Oh wat ben ik gek op Summer en Tom, ze acteren zo leuk! Ik vind het leuk dat de film zo afwisselend is en dat je steeds verschillende situaties door elkaar heen ziet lopen. Het einde van de film is misschien niet wat je hoopt, maar toch komt het allemaal goed.

Dit is trouwens mijn favoriete liedje uit de film, You make my dreams come true. Geeft dit je geen happy gevoel? Mij in ieder geval wel :)

Heb je deze film nog niet gezien? Kijken dan! Kom een avondje met vriendinnen bij elkaar en zet deze leuke 'feel good' film eens op, jullie hebben gegarandeerd een leuke avond. Have fun!

Liefs, Lotte