donderdag 28 juli 2011

I think that make-up is art


Ik roep het wel vaker, ik vind make-up net kunst. Ik kan echt genieten van bijzondere make-up creaties en looks. Wat veel mensen hebben met kunst, met bijvoorbeeld een schilderij, heb ik ook met make-up looks. Ik kan een look echt goed bekijken en bedenken welke techniek ze daarvoor gebruikt hebben. Ik vind het mooi om te zien, wat make-up met een mens kan doen. Make-up kan je uitdrukking veranderen, je goede of juist slechte punten accenturen en dat allemaal met make-up. In dit artikel wil ik hier wat extra aandacht aan besteden.

Of het nou een look is met neutrale kleuren, felle kleuren, smokey eyes of hele extreme looks, elke look is een klein kunstwerkje. Net als bij een schilderij werk je met verschillende kleuren, structuren, materialen en kwasten. Dit alles om een zo'n mooi mogelijk effect te creëren.
Ik vind het facinerend om te zien hoe bepaalde looks gemaakt worden en wat voor een verschil dit geeft aan een gezicht. Hier kan ik echt van genieten en het geeft me inspiratie, kennen jullie dit gevoel?


Ik had zin een wat extremere look en ging aan de slag met aparte kleuren en veel mascara. Natuurlijk is het geen look geworden die draagbaar is, maar wel een look als een stukje kunst. Ik heb gebruik gemaakt van oranje, gele en bruin tinten in mijn ooglook. Voor een glimmend en nat effect, bracht ik wat Rosebud salve over mijn ooglook aan. Dit geeft een wat viezige en natte look, maar wat een apart effect.


Ik begon eerst met een dikke eyeliner lijn, die ik met een grote wing uit liet lopen. Maar ik had zin in wat heftigs, en ging met mijn mascara borsteltje over mijn eyeliner en schuin naar boven. De oranje oogschaduw gebruikte ik ook als blush en mijn lippen heb ik nude gemaakt met Lip Erase van MAC.

De look is extreem, over de top, maar ook krachtig. Ik zie het als een kunstwerkje op mijn eigen gezicht. Ik ben reuze benieuwd wat jullie hier van vinden. Je hoeft het niet mooi te vinden, dat is ook niet de insteek van deze look ;)


Op Bol.com vond ik bovenstaand boek en hierbij stond de volgende beschrijving:
Makeup is art. Every face is a blank canvas and every brush stroke creates something magical. Makeup enhances natural beauty but also builds confidence for everyday life. Jana Ririnui, makeup artist and founder of AOFM, and Lan Nguyen, makeup artist and creative director, have come together with a team of other top industry professionals to create a book dedicated to inspire other makeup artists, those wishing to enter this exciting career and anyone who wants to experiment with, and develop, their makeup looks.

Dit boek staat absoluut op mijn verlanglijstje! De eerste zin vind ik geweldig, Makeup is art, every face is a blank canvas and every brush stroke creates something magical. Met deze zin wil ik dit artikel ook afsluiten en onthoud deze zin de volgende keer als je weer eens een prachtige look op je eigen 'canvas' creëert.

Lots of love, Lotte