woensdag 6 juli 2011

Lush Sugar Babe scrub


In de zomerperiode scrub ik mijn lichaam, gezicht en handen wel zo'n twee keer per week. Je verliest elke dag wel duizenden huidcellen, op deze manier vernieuwt je huid zich automatisch. Maar je kunt je huid natuurlijk ook een handje helpen, door zelf te scrubben. Op deze manier verwijder je oude huidcellen en krijg je een gladde en glanzende huid terug. Bij Lush kocht ik een heerlijke suiker scrub in Sugar babe. Lees verder voor mijn review.


De Sugar Babe scrub is een heerlijke, zoete suiker scrub. Hij is enorm zoet en daar moet je natuurlijk wel van houden.

Lush over de Sugar Babe scrub:
Deze fantastische Sugar Babe is hard van buiten, maar heeft van binnen een kern van cocosolie. Jij kunt nu een glad velletje krijgen dank zij Fair Trade suiker. Gebruik haar niet onder de stromende kraan, dat is en zonde van het water, maar ook van de Sugar Babe! Draai de kraan even uit en masseer dan voorzichtig over je vochtige huid. Sugar Babe wegleggen, nog even lekker masseren en afspoelen. Babyzacht!



Ik vind de suikerscrub er heerlijk uit zien, ik zou er zo een hap van willen nemen! Ik vind de vorm van de scrub een leuk en handig model hebben, je kunt de scrub heel gemakkelijk in je handen nemen en over je lichaam scrubben. Wel vind ik dat scrub wat beter verpakt had mogen worden. Hij kruimelt namelijk erg snel en met alleen het zakje hou je dat niet tegen.

Ik wist in eerste instantie niet zo goed hoe ik de scrub moest gebruiken, maar na wat research ben ik helemaal op de hoogte en wil ik jullie dit graag laten zien.


Spoel eerst je lichaam helemaal af met water (of in dit geval mijn arm). Dit is de beste manier om de scrub te gebruiken. Wanneer je de scrub onder een stromende douche zou gebruiken, zal de scrub uit elkaar vallen en kun je hem waarschijnlijk maar éénmalig gebruiken. Je kunt trouwens wel een stukje van de scrub afbreken en deze mee nemen onder de douche.


Dan is het tijd om te scrubben. Haal de scrub over het deel wat je gescrubt wilt hebben en maak ronddraaiende bewegingen. Ik gebruik de scrub hier in zijn geheel, maar het lijkt me ook handig om een stukje van de scrub af te breken en hier mee te scrubben. De scrub voelt heel fijn aan, niet te fijn en niet te grof. De scrub laat geen vettig laagje achter, maar verzorgd mijn huid wel goed.


Zie hier de scrub op mijn arm. De suiker in combinatie met de cocos olie zorgt er voor dat ik een gladde en verzorgde huid krijg. De geur is echt heerlijk en deze blijf je ook na het scrubben nog een beetje ruiken!

De volgende ingrediënten zitten in de scrub verwerkt:

Fair trade sugar, Sodium Bicarbonate, Extra virgin coconut oil, cream of tartar, Sodium laureth sulfate, Mimosa absolute, Beeswax absolute, Ylang Ylang oil, Cocamide DEA, Lauryl Betaine, Coumarin, Benzyl Salicylate, Parfume, D&G red 30.

Lush gebruikt ingrediënten die niet op dieren getest zijn.

Ik ben over deze suiker scrub erg tevreden. Nu ik weet hoe ik hem het beste kan gebruiken, gebruik ik hem erg graag. De geur is heerlijk zoet en ik ben er gek op. De scrub zelf is wel kwetsbaar en kruimelt snel, berg hem daarom wel voorzichtig op! De scrub zorgt er voor dat ik een gezonde, zachte en gladde huid krijg. Ik gebruik de scrub voor mijn lichaam, handen en voeten. Voor mijn gezicht vind ik de scrub wat te grof, maar voor mijn lichaam is hij perfect.

Je kunt de scrub in een stuk van 100 gram kopen bij Lush en hier betaal je 4,95 voor. Wat mij betreft had de scrub wel wat groter mogen zijn ;)

Liefs, Lotte