maandag 18 juli 2011

MAC Semi-precious producten & look


Sinds zaterdag 9 juli ligt de Semi-precious collectie van MAC in de winkels. Ik heb twee producten uit deze collectie, namelijk een Mineralize skinfinish in Semi Precious Pearl en een oogschaduw in Smoked Ruby. De mineralize skinfinish stond al op mijn verlanglijstje, maar de oogschaduw kon ik echt niet laten liggen. Ik heb voor jullie een review van deze twee producten en ik heb er een mooie look mee gemaakt.

Toen ik afgelopen donderdag de MAC counter in liep, was ik erg verbaasd. Alle producten uit de Semi-precious collectie waren er nog. Ik maakte een klein vreugde sprongetje en begon direct te swatchen. De oogschaduws vielen me direct op, hier moest ik er sowieso één van mee nemen. Een Mineralize skinfinish stond al op mijn wishlist, uiteindelijk koos ik voor de kleur Semi Precious Pearl.


Zowel de Mineralize skinfinish als de Mineralize eyeshadow zijn baked producten, iets wat ik nog niet van MAC had. De verpakkingen zijn een stukje groter, dan dat ik van MAC gewend ben. In de Mineralize skinfinish zit 6,5 gram en in de oogschaduw 2 gram.


De producten zelf zien er oogverblindend mooi uit. Dit was zeker de doorslag voor mij, om de producten te kopen. Wauw, wat een eyecandy!
De Skinfinish in Pearl is een prachtig product. Het 'hart' van van deze poeder bevat verschillende kleuren, die door elkaar 'gemengd' zijn. Het buitenste gedeelte is een prachtige highlighter, met enorm veel glans.
Ook de oogschaduw in Smokey Ruby heeft dat zelfde 'gemengde' patroon. Je ziet zwart, bruin en koper rood.


Wat een plaatje he? Deze Mineralize skinfinish  in Semi precious pearl bevat vooral veel warme kleuren met veel glans.


Ik ben echt gek op deze oogschaduw in de kleur Smoked Ruby. Ik vond de kleur zo apart en uniek, deze moest ik echt hebben. Je ziet vooral koper rood en zwart, maar wanneer je dit mengt krijg je een prachtige warme koper, bruine kleur. Je kunt deze oogschaduw droog aan brengen, maar wanneer je hem nat aanbrengt, wordt hij nog veel intenser.


Hier zie je de swatches van de producten. Op de bovenste foto heb ik Smokey Ruby droog aangebracht. Wat een pigment en een bijzondere kleur! De oogschaduw voelt heel zacht aan en heeft een heel aparte glans. Op de onderste foto heb ik de Mineralize skinfinish aangebracht. De eerste swatch is wanneer ik over de gehele skinfinish veeg, de middelste swatch is alleen het buitenste gedeelte en de derde swatch is alleen het 'hart' van de skinfinish. De skinfinish bevat heel veel glans en shimmer, maar het is zeker niet té. Ik vind het mooi dat deze skinfinish warme tinten bevat, ik zal hem als een highlighter gaan gebruiken. Hij is erg mooi!



Natuurlijk kon een look met deze prachtige producten niet onbreken. De oogschaduw in Smoked Ruby heb ik aangebracht in mijn crease, ik heb hem nat aangebracht. De koper kleur is echt bijzonder mooi!


Ik heb de Mineralize skinfinish in Pearl aangebracht op mijn jukbeenderen, op mijn neus en onder mijn wenkbrauwen. Echt een prachtige, warme glans!

Ik ben erg onder de indruk van deze mooie producten, uit de Semi-precious collectie. Het zijn twee unieke producten, die een mooie toevoeging op mijn stash zijn. Helaas is de prijs van deze producten wel wat aan de hoge kant, voor de Mineralize skinfinish betaalde ik 27,50 en voor de oogschaduw 20 euro. Ben je ook verliefd geworden op deze producten, dan moet je er snel bij zijn, het is een limited edition.

Lots of love, Lotte