zaterdag 23 juli 2011

Shapen en highlighten, hoe doe je dat?


Shapen en highlighten, termen die jullie beautylovers vast bekend in de oren zal klinken. Waar moesten we toch zijn zonder prachtige shape producten en highlighters? Blushes om mee te shapen geven je gezicht diepte en creëren een schaduw effect. Highlighters zorgen er voor dat je huid straalt, geeft een gezonde glow en laat dat deel van je gezicht juist naar voren komen. In dit artikel vertel ik jullie wat meer over shapen en highlighten en laat ik zien hoe je dit doet.



Deze afbeeldingen geven heel duidelijk weer op welke plekken je het beste kunt shapen en highlighten. Best hilarisch die foto van mij, haha. De bruine gedeeltes geven het deel van het shapen aan, de roze gedeeltes geeft het gebied van het highlighten aan. Wanneer je gaat shapen, wil je een schaduw effect in je gezicht vormen. Je wilt een bepaald gebied van je gezicht wat meer vorm geven en met een donkere kleur kun dit het beste creëren. Een highlighter is eigenlijk het tegenovergestelde, je wilt dit gebied van je gezicht juist naar voren halen. Dit deel wil je laten stralen en een glanzende glow geven.


Dit zijn mijn favoriete shape producten en highlighters. Om te shapen, kun je het beste een blush in een bruin tinten gebruiken of een lichte bronzer. Let er wel op dat je een product neemt zonder glitter of shimmer, want je wilt dit gebied juist minder laten opvallen. Voor een highlighter mag de shimmer juist niet onbreken, dit zorgt voor een gezonde glow. Je kunt een highlighter met een lichte, koele ondertoon gebruiken, maar je kunt ook voor een highlighter gaan met een warme ondertoon. En dan heb je ook nog verschil in poeder vorm en vloeibaar, beide werken prima.


Dit zijn de producten die ik ga gebruiken. Mijn Mineralize skinfinish in Pearl en mijn MAC blush in Harmony. De skinfinish is perfect als highlighter te gebruiken, hij bevat een warme ondertoon (beetje goud/bruin) en veel shimmer. De blush is mat, een beetje licht bruin van kleur en de MUA raadde mij deze blush aan om mee te shapen.


Ik begin met het aanbrengen van de blush, om mijn gezicht te shapen. Ik wil mijn gezicht wat 'slanker' laten lijken, omdat hij vrij rond is. Dit doe ik door een vissen mondje te maken en de blush aan te brengen in de holte die ontstaat in mijn wangen. Probeer het zelf maar eens, maar een 'vissen mondje' en voel op je wangen waar je kuil ontstaat, dit is de perfecte plek om de blush aan te brengen. Het is de plek tussen je oren en je buitenste mondhoeken. Let er wel op dat je de blush niet te ver naar je mond aan brengt, dat is niet zo mooi. Ik breng de blush licht aan en bouw hem daarna steeds wat op. Wat ook belangrijk is bij het shapen, is het blenden. je wilt namelijk geen bruine streep op je wang. Bepaal de plek waar je blush moet komen, breng hem steeds licht aan en blend hem daarna goed uit met je kwast. Ik gebruik voor het shapen trouwens mijn Angeld blush kwast van Zoeva. Deze werkt hier perfect voor. De andere plekken waar ik de blush aan breng, is bij mijn voorhoofd en onder mijn kin (zie bovenste foto, waar ik het heb aangegeven).


Dit is effect na het aanbrengen van de blush, zien jullie het? Er ontstaat een donkere schaduw in de holtes van mijn wangen. Op deze manier lijkt het net als of mijn gezicht wat slanker lijkt, hij krijgt ineens veel meer diepte en vorm.


Tijd voor de highlighter, deze breng ik aan met een wat grotere blush kwast van Lotus Label. Ik haal de kwast door mijn Mineralize skinfinish en accentueer de punten in mijn gezicht, die zeg maar naar voren steken. Op de foto boven in, heb ik dit duidelijk aan gegeven. Ik wil bepaalde gebieden in mijn gezicht meer 'oplichten' en daar breng ik de highlighter aan. Bijvoorbeeld op mijn jukbeenderen (het gedeelte op mijn wangen, waar mijn bot wat naar voren steekt). Ook breng ik wat highlighter aan op mijn neus en kin. De highlighter geeft een shiny glow en laat je gezicht echt stralen.

Voor, Hier draag ik alleen foundation en een poeder (zonder kleur)


Na, blush en highlighter zijn op mijn gezicht aangebracht.

Op bovenstaande foto's zie je duidelijk het verschil en het effect van shapen en highlighten. Het is misschien even oefenen, maar na wat oefenen lukt het je vast en zeker. Ik ben overtuigd en pak mijn shape blush er 's ochtens graag bij, het geeft zo veel meer diepte aan mijn gezicht en de warme kleur vind ik ook erg mooi. Zeker in combinatie met de Mineralize skinfinish, I love it!

Hoe zit dat bij jullie, shapen en highlighten jullie je gezicht ook?

Lots of love, Lotte