vrijdag 26 augustus 2011

Essence colour & shine (baked) eyeshadow


Heerlijk is dat gevoel, wanneer je budget producten koopt die ook nog eens van goede kwaliteit zijn. Al bijna een half jaar geleden kocht ik een colour & shine eyeshadow van Essence, de kleur Fabulous (donkerbruin). Op dat moment was dat bij ons nog maar de enige baked eyeshadow van Essence en ik vond hem er prachtig uit zien. Op dit moment heeft Essence negen verschillende Colour & shine eyeshadows, in prachtige kleuren, die goed met elkaar kunt combineren. Inmiddels heb ik er drie en vandaag review ik ze.

De oogschaduws zitten in een ronde verpakking, die geheel doorzichtig is. Hierdoor zie je het product er goed doorheen, ik vind het een prima verpakking. Er zit 1,5 gram oogschaduw in.



Ik heb inmiddels drie verschillende Colour & shine eyeshadows. De roze kleur is 09 Trip to venus, de groene kleur is 08 Joyride to jupiter en de bruine is 01 Fabulous. Leuk dat Essence van die originele namen heeft bedacht, zo kan ik de kleuren veel beter onthouden. De oogschaduws zijn baked oogschaduws en hebben een erg mooi patroontje in de oogschaduw zitten. Je ziet verschillende kleuren door elkaar lopen en er zit een prachtige glans of glitter in. De oogschaduws deden me zelfs een beetje denken aan mijn Mineralize eyeshadow van MAC, uit de Semi precious collectie!



Op de foto's hierboven kun je het effect in de oogschaduws goed zien, ik vind de oogschaduws er prachtig uit zien. Als ik ze zo zie, zou ik niet zeggen dat dit Essence oogschaduws zijn. Love it!


Natuurlijk heb ik ook swatches gemaakt. Boven zie je de oogschaduw droog aangebracht en onder nat. Wat een pigment en wat voelen ze zacht en fijn aan! De oogschaduws geven enorm veel kleur af, vooral wanneer je ze een beetje nat aanbrengt. Ook nat zijn ze nog goed te blenden, en hebben ze een mooie shimmer. Ik ben helemaal weg van deze oogschaduws van Essence, ik ga er binnenkort nog wat meer aanschaffen! Deze baked oogschaduws kosten trouwens maar 2,79 per stuk.

Lots of love, Lotte