dinsdag 23 augustus 2011

Feel strong and positive, you're worth it!


Zoals jullie weten, zit ik in een lastige situatie thuis. Voor mijn gevoel moest ik dit met jullie delen en dit deed ik onlangs in een persoonlijk artikel. Ik was verbaast en een beetje ontroerd door al jullie lieve en meelevende reacties. Wow, zoveel meiden die met me meeleven en aan me denken. Ik voelde me sterk en positief, het deed me ontzettend goed. Dit bracht me op een idee! Iedereen maakt wel eens een rot periode mee, het maakt niet uit wat voor problemen, groot of klein. Ik wil jullie vandaag in dit 'positieve' artikel vertellen wat je dan kunt doen, want je bent het helemaal waard om van het leven te genieten!
Ik ga jullie vandaag wat random tips geven, om je weer helemaal postitief en sterk te voelen, wanneer je even een dipje zit of in een vervelende situatie. Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar ik wil graag mijn tips met jullie delen :)


Spreek af met je vriendinnen of mensen om je heen, waar je veel om geeft. Praat, praat en praat. Praten met mensen die je vertrouwd is zo ontzettend belangrijk. Deze mensen kunnen je steunen en helpen wanneer je het moeilijk hebt. Daarbij is het ook goed om over je 'probleem' te praten! Na het praten moet er ook tijd zijn voor leuke dingen. Ga een dagje uit en ga leuke dingen doen met je vriendinnen, je zal je een stuk beter gaan voelen.


Voel je je niet goed over jezelf en ben je erg verdrietig? Pak er dan eens een spiegel bij en schrijf minstens tien dingen op die je leuk en mooi vind aan je zelf, zowel aan je uiterlijk als innerlijk. Maak een lijstje en pak dit lijstje erbij als je je wat slechter voelt. Ik weet zeker dat je je zult beseffen hoe mooi en leuk je bent, want dat ben je.


Doe dingen die je leuk vind en waarvan je weet dat je er vrolijk van wordt. Ga een dagje shoppen, ga lekkere taarten bakken of leef je uit in de sportschool. Ik weet zeker dat je er positieve energie van krijgt en je zult je je een stuk beter voelen.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben en onthoud dat moeilijke perioden ook weer voorbij gaan, want ze zeggen toch; na regen komt zonneschijn? Besef je wat je wél hebt, werk aan oplossingen, pak die spiegel er bij kijk naar jezelf hoe prachtig je bent! Wees blij met jezelf, met je familie en met alle mensen om je heen die om je geven. Je bent het waard om van het leven te genieten. Happy girls are the prettiest girls!

Lots of love, Lotte