dinsdag 16 augustus 2011

How to: Ombre lippen

Jullie kennen vast en zeker wel de ombre nagels en het ombre kapsel, ombre wil vooral zeggen dat je kleur over loop ziet. Meestal van donker naar licht, of een overloop in verschillende kleuren. Naast de bekende ombre nagels en kapsels, heb je ook ombre lippen. Een lipkleur waarin je een kleur overloop ziet van bijvoorbeeld donker rood naar roze, of een kleur overloop van verschillende kleuren. Ik vond bovenstaande foto's en was erg onder indruk van deze lippen, dit wilde ik ook! Ik ga jullie laten zien hoe je op een hele simpele manier ombre lippen kunt maken.





Ik heb echt weken zitten oefenen en proberen, om er achter te komen hoe je nou van die prachtige ombre lippen kunt maken. Eerst ging ik aan de slag met donkere lipsticks en lichtere lipsticks, maar dit effect was erg minimaal. Ik bleef oefenen en proberen en nu heb ik eindelijk een door hoe het moet. Mijn inspiratie komt uit bovenstaande foto's, wat een prachtig effect! Ik vond deze foto's een een tijdje terug op Weheartit.



Dit is het effect wat ik zelf op mijn lippen heb gecreërd. Ik denk dat dit zeker ombre lippen kan noemen, je ziet namelijk een duidelijk kleur verschil. Nu zijn jullie vast benieuwd hoe ik dit voor elkaar gekregen heb, dat zal ik jullie uitleggen.


Dit zijn de producten die ik gebruikt heb, links de MAC lip Erase en rechts een lipstick van Catrice in Pink me up. Pink me up is een donker roze lipstick en dekt erg goed. Ik heb deze lipstick eerst over mijn gehele lippen aangebracht, dep je lippen daarna even af aan een tisue. Zorg dat je lippen voldoende gedekt zijn met de lipstick. Vervolgens dip ik mijn vinger in de lip Erase en breng deze aan in het midden van mijn lippen. Ik 'meng' mijn bovenste en onderste lippen en breng opnieuw lip Erase aan. Dit herhaal ik net zo vaak, tot dat ik het gewenste resultaat heb. Let er wel op dat je je vingers tussen door schoon maakt. Ik denk trouwens dat dit ook prima werkt met bijvoorbeeld concealer.


Dit waren mijn tips om Ombre lippen te creëren, ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben. Ik zal de ombre lippen niet snel overdag gaan dragen, maar het effect vind ik wel super gaaf! Laat me even weten wat jullie van Ombre lippen vinden en of jullie het nu zelf ook eens gaan proberen?

Lots of love, Lotte