maandag 15 augustus 2011

Jonge mode en beauty meisjes


Ik hoor het steeds vaker op het nieuws of ik lees er over op het internet, hele jonge meisjes die in de mode en beauty industrie terecht komen. Thylane Lena Rose Blondeau is een 10 jarig meisje en één van de populairste modellen van dit moment, vorige week was ze veel in het nieuws en kwam er veel ophef over haar foto's. Ook op Youtube kom ik steeds vaker hele jonge meisjes tegen, die beautyfilmpjes maken. Lees verder om te horen wat ik van beide situaties vind en hoe dit in z'n werk gaat.




Waar vooral veel ophef over kwam, is de manier waarop Thylane Lena Rose Blondeau op foto's stond. Ze is namelijk op veel foto's gekleed als een volwassen vrouw, in uitdagende kleding en in een dikke laag make-up. Ik geef toe dat het een prachtig meisje is, maar denk er wel aan dat ze nog maar 10 jaar is. Naar mijn mening moet je haar dan ook zo kleden en niet gehuld in sexy outfits en dikke lagen make-up. Ik geloof zeker dat als ze nog even zes of acht jaar wacht, ze als een top model aan de slag kan.


Deze foto gaat voor mij echt te ver, is dit nog wel wat ze wil? Ik vind het heel goed en leuk dat ze nu al als model aan de slag kan, maar dan wel in kleding die bij haar leeftijd past. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken en laat me dit vooral even weten in een reactie. Ik ben benieuwd!


Naast jonge modellen, zien we ook steeds jongere 'beauty guru's op Youtube. Ik verbaas me er echt over, hoeveel jonge meisjes al beauty filmpjes maken. In tegenstelling tot het modellen werk, gaat dit vaak op een veel meer speelse manier. Zo vond ik ik dit schattige meisje, Emma. Ze is nog maar 7 jaar oud en maakt ontzettend leuke beauty filmpjes, super schattig. Bij haar merk je echt dat ze dit zelf heel leuk vind om te doen en het gaat op een kinderlijke manier. Bekijk hier onder even een leuk filmpje van Emma!


Aah, is Emma niet lief? Naast de filmpjes van Emma vind je nog veel meer beauty filmpjes van jonge meisjes. Ik ben ook benieuwd wat jullie hier van vinden? Vind je het prima dat kleine meisjes lekker met make-up spelen en deze filmpjes delen op internet, of gaat jou dit ook iets te ver? Ik vind het erg schattig om te zien, ik zie dit gewoon als iets onschuldigs en vind dit niet te ver gaat. In tegenstelling tot de foto's van Thylane Lena Rose Blondeau. Maar als ik later een dochtertje zou krijgen, zal ik toch denk ik niet zo snel filmpjes online van haar plaatsen.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie over dit onderwerp denken en laat vooral je mening achter in een reactie!

Lots of love, Lotte