vrijdag 12 augustus 2011

Lush scrubmasker in Love Lettuce


Een paar weken geleden kreeg ik van m'n moeder een cadeautje, ze gaf me toen dit lekkere scrubmasker van Lush. "Zelf uitgekozen, omdat je zo gek op Lush bent", zei m'n moeder toen ze het gaf. Ik was er enorm blij mee, want ik heb nog niet eerder een masker van Lush geprobeerd. Vandaag deel ik met jullie mijn mening over dit scrubmasker van Lush in Love Lettuce. Voor een vers gezichtsmasker betaal je 10,95.


In het potje zit 75 gram product, wat volgens Lush goed is voor drie behandelinen. Bij mij gaan er er toch zeker zo'n 6 behandelingen uit. Wat betekend dat ongeveer 1,80 per behandeling betaald, zo valt het nog best mee met de prijs. Love Lettuce is een vers masker, wat betekend dat hij maar beperkt houdbaar is en bewaard moet worden in de koelkast. Mijn masker was ongeveer een maand houdbaar, wel kort vind ik zelf.

Lush over Love Lettuce:
Love Lettuce is een masker dat balans in je huid brengt. “En wat mag dat dan wel betekenen?”, horen we je denken. We hebben voor dit masker kruiden gekozen die de waarden in je huid in balans brengen. Lavendelolie bijvoorbeeld, zorgt ervoor dat je droge wangen extra voeding krijgen en je voorhoofd minder vettig aanvoelt. Naast lavendel, bevat dit masker ook amandelolie om te voeden, Chinese klei om te reinigen en gemalen amandelen om te scrubben. Wij zijn er dol op.



Het scrubmasker bestaat uit amandelschilletjes, die er voor zorgen dat je direct je gezicht een lekkere scrubbeurt geeft. Een masker en een scrub in één, kijk dat is nog eens handig. Verder zit er in het masker amandelolie, zeewiergel en lavendelolie verwerkt. De scrub geeft mijn gezicht een frisgevoel, vooral wanneer je het masker nog op hebt. Door de amandelschilletjes die er in zitten, vind ik het wel wat lastig om het masker goed aan te brengen. Daarom gebruik ik hiervoor mijn foundation kwast, wel zo handig.




Ik denk dat dit masker voor verschillende huidtypes geschikt is. Mijn vette voorhoofd voelt namelijk een stuk minder vet aan en mijn droge wangen zijn meer gevoedt. Mijn huid voelt na het masker fris, gehydrateerd en glad aan. Door de amandelschilletjes scrub je je gezicht direct, vooral wanneer je het masker met een washand en warm water verwijderd. Het masker hoeft maar 10 minuten in te trekken, dus je bent zo klaar met dit masker. Na die tijd wel even een voedende creme aan brengen en je huid is voelt weer aan als baby billetjes!

Lots of love, Lotte