woensdag 3 augustus 2011

Make-up look & tips voor brildragers


Brildragers opgelet! Vandaag een artikel die geheel gaat over make-up voor meiden die een bril dragen. Welke looks passen bij een bril en hoe laat je je ogen nog beter uit komen. In dit artikel wil ik jullie tips geven en ook een look laten zien, die ik zelf maakte toen ik mijn bril droeg. Brillen zijn hip en worden steeds meer gezien als een accssoire en terecht!


Veel meiden dragen een bril, in vele soorten en maten. De laatste jaren zijn briller steeds hipper geworden en worden ze steeds meer gezien als accessoire. Een bril kan een outfit compleet maken, of je gezicht meer karakter geven. Ik vind het wel heel belangrijk dat een bril bij je past, je moet een 'klik' met je bril hebben. Wanneer je dit hebt, zal je bril vast fantastisch staan. Laat je adviseren in een brillenzaak en pas verschillende modellen, zo kom je er achter welk model je het leukste staat.

Zelf heb ik ook een bril, dat wisten jullie volgens mij al wel. Ik hoef hem niet dagelijks te dragen, maar alleen tijdens het auto rijden, tv kijken en colleges op school. Ik heb een bril voor ver af. Ik ga jullie een look laten zien, die perfect bij mijn brillen snoetje past, kijk mee.



Ik heb voor een look gekozen met neutrale kleuren uit het Oh so special pallet van Sleek. De kleuren passen goed bij mijn zwarte montuur, let er trouwens op dat je oogschaduw niet vloekt met de kleur van je montuur. Ik heb mijn crease aangezet met een donkere shimmer kleur, zodat ik behoorlijk wat schaduw creƫer. Ook heb ik met highlighter gewerkt, om zo mijn ogen opener te laten lijken. Hierdoor krijg ik ook een frisse blik! Ik heb een vrij dikke eyeliner aangebracht, om mijn ogen meer te laten spreken en m'n ze lijken een stuk groter. Een laagje mascara en de ogen zijn klaar. Met mijn wenkbrauwen heb ik niets gedaan, omdat ze achter mijn bril vallen. Wel raad ik je aan je wenkbrauwen goed te epileren.


Breng je blush aan, wanneer je je bril al op hebt. Zo kun je zien waar je de blush het beste kan aanbrengen, ik heb de blush (onder) rond de montuur van mijn bril aangebracht, op deze manier is hij beter zichtbaar. Let er trouwens op dat je niet te veel foundation aanbrengt bij de randen van je bril, de rand van je bril zal dan misschien een randafdruk op je gezicht kunnen geven. Zorg er in ieder geval voor dat je het goed afpoederd. Op mijn lippen draag ik Tea Rose van NYX, geweldige lipstick.

Wanneer je een bril draagt met negatieve glazen (-) lijken je ogen kleiner, zorg er dan voor dat je je ogen groter laat lijken. Dit kun je doen op dezelfde manier als ik dit deed. Werk met highlighter en een donkere kleur in je crease, breng eyeliner laan en ze lijken een stuk groter.
Wanneer je een bril draagt met positieve glazen (+) lijken je ogen groter. Lucky you, want wie wil dit nou niet. Je hoeft er dus minder voor te doen om je ogen groter te laten lijken, werk met mooie donkere kleuren en laat je ogen mooi naar voren komen.

Ik hoop dat de brildragers onder ons wat aan deze tips hebben.

Lots of love, Lotte

Bron bovenste foto's