vrijdag 2 september 2011

How to: Fel gekleurde, matte lippen


Ik kwam laatst bovenstaande foto tegen en de fel gekleurde, matte lippen trokken direct mijn aandacht. Wat ik zo mooi vind aan deze look, is dat het gezicht heel nude en naturel gehouden is, waardoor alle aandacht naar de lippen wordt getrokken. Vooral van de knal oranje lippies ben ik groot fan. Ik ging aan de slag en probeerde de look na te maken, zal het me gelukt zijn?  


Ik begon met het creeren van een egale huid. Ik bracht foundation aan en poederde dit goed af. Vervolgens bracht ik mijn wenkbrauwen in model en bracht ik een heel klein beetje mascara aan. De look is echt nude, zonder blush, oogschaduw of bronzer.


Vervolgens ging ik aan de slag met de felle lipstick. Ik koos voor een knal roze en oranje kleur van de DA. Lekker knal!


Omdat de lipstick van zichzelf glans bevat, bracht ik een matterende poeder over de lipstick aan. Op deze manier kreeg je matte lippen. Ik gebruikte een doorzichtige poeder, zodat de kleur van de lipstick wel het zelfde bleef.


En dan heb je fel gekleurde, matte lippen!



Ik vind het zelf een erg gave look geworden, juist omdat de rest van de make-up nude is gehouden. De matte en fel gekleurde lippen springen zo echt naar voren. Wat vinden jullie van deze look en de felle, matte lippen?

Lots of love, Lotte