zaterdag 17 september 2011

Ooglook met één oogschaduw


Vaak als ik een ooglook maak, gebruik ik minstens drie verschillende oogschaduwkleuren. Vandaag ga ik jullie laten zien, dat je ook met maar één oogschaduw een prachtige look kunt maken. Makkelijk voor als je ergens uit logeren gaat of op vakantie bent. Maar ook wanneer je geen zin hebt in het uitzoeken van oogschaduwkleuren. Benieuwd naar de look en mijn tips? Lees dan snel verder.  


Voor deze ooglook maak ik gebruik van deze prachtige mineralize oogschaduw van MAC. Het is de kleur Smoked Ruby en komt uit de Semi precious collectie. Maar je kunt iedere kleur (baked) oogschaduw voor deze look gebruiken, wat jij leuk vindt.



Ik begin natuurlijk met een oogschaduwbasis en breng deze over mijn oogleden aan. Daarna breng ik Smoked ruby droog aan, op mijn gehele oogleden. Vervolgens maak ik mijn kwast vochtig en ga ik opnieuw in Smoked ruby, dit keer breng ik de kleur nat aan in mijn crease. Vervolgens blend ik dit goed met elkaar en klaar is je ooglook. Door de oogschaduw nat aan te brengen in de crease, zal hij daar een stuk donkerder en intenser zijn. Op deze manier krijg je toch een mooie schaduw effect. Ik breng de oogschaduw ook nat onder mijn ogen aan, om de look een mooi geheel te geven.


Op deze simpele manier krijg je toch een leuke ooglook. Je weet nu tenminste ook zeker dat de kleuren bij elkaar passen en dat het een mooie smokey look wordt. Ik ben zelf fan van deze look en ik draag hem graag naar een feestje.
Je kunt trouwens ook heel goed deze baked Colour & shine oogschaduws van Essence gebruiken!


De ooglook past trouwens perfect bij mijn nieuwe haarkleur! Ik heb mijn haar in een chocolade bruine kleur laten verven en hier zit een beetje een koper glans over, net als de kleur in de ooglook.

Wat vinden jullie van deze techniek en dragen jullie ook wel eens één oogschaduw kleur?

Lots of love, Lotte