woensdag 21 september 2011

Quick make-up tips


Mij overkomt het bijna elke morgen. Mijn wekker gaat om zes uur en vervolgens blijf ik nog een kwartier langer in mijn bed liggen. Met als vervolg: haasten! Eigenlijk heb ik er een enorme hekel aan om me te haasten, maar ik heb ook een hekel aan vroeg opstaan. Het overkomt mij dan ook regelmatig dat ik maar vijf minuutjes voor mijn make-up en haar heb, wat dan?! Ik wil jullie tien tips geven op het gebied van 'je snel opmaken'.

  1. Reinig je gezicht en breng je dagcréme aan, dit is echt belangrijk en kun je dan ook beter niet overslaan.
  2. Breng foundation aan en poeder dit snel af, dit zal de hele dag goed blijven zitten.
  3. Teken je wenkbrauwen bij met je wenkbrauwpotlood en gebruik dit potlood ook direct om je ogen te omlijnen. Ik doe dit zelf regelmatig, een bruin lijntje om mijn ogen geeft een mooi opgemaakt effect.
  4. Mascara, zonder mascara voel ik me 'naakt',
  5. Oke nog twee minuten over, blush is een must! Blush geeft je kleur en geeft je een gezonde kleur
  6. Een lippenbalsem voor m'n droge lippen en m'n make-up is klaar.
  7. Geen tijd meer om je haar uitgebreid te doen? Friemel je haar in een nonchelant knotje, hartstikke hip!
  8. Nog minder dan vijf minuten de tijd voor je make-up? Dump dan gewoon wat make-up in je tas en maak je bijvoorbeeld in de trein op.
  9. Is het echt helemaal onmogelijk om je op te maken? Doe dan alleen een beetje mascara op, geeft al direct een heel andere blik.
  10. Geen tijd? Geen stress! Je bent mooi zoals je bent, waarom zou jij niet een dagje zonder make-up kunnen? :)

Ik ben erg benieuwd of jullie dit soort situaties ook wel eens mee maken, of zetten jullie je wekker heel strikt een uur van te voren zodat je ruim de tijd hebt? Ik neem het me altijd voor, maar vaak kom ik deze afspraak met mezelf nooit naar. M'n bed ligt dan nog veel te lekker! Het is soms even stressen, maar ik ben nog nooit echt on-opgemaakt de deur uit gegaan, applausje voor mezelf! Haha

Inspiratie nodig voor een snelle make-up look? Mijn favoriete Youtubers van Pixiwoo maakte een tijd geleden dit filmpje waarin ze een snelle en neutrale look laten zien.


Voor de vroege vogels onder ons, vergeet ook niet vroeg naar bed te gaan. Slapen is heel belangrijk voor ons en ook voor je huid! En of je nu opgemaakt de deur uit gaat of niet, je bent mooi zoals je bent en straal dit ook uit :)

Lots of love, Lotte