dinsdag 18 oktober 2011

Beautyshoppen, zo doe ik dat!


Je hebt meiden die alleen maar voor kleding gaan shoppen, maar bij mij is het vaker het geval dat ik me alleen richt op alle mooie beautyproducten. Wanneer ik een tijdje geen beautyproducten hebt geshopt, wordt mijn wishlist groter en groter en op een gegeven moment krijg ik een enorme shop drang! Herkenbaar voor de beautylovers onder ons? Wanneer ik in zo'n situatie ga shoppen weet ik het al, dan geef ik veel te veel geld uit en koop ik alle (oke bijna alle) producten die ik mooi vind. Om dit te voorkomen, wil ik jullie vandaag wat bruikbare tips geven.

  • Bekijk voor jezelf of je wel echt wat nodig hebt. Vaak stopt het bij mij hier al.. Maar heb je toch wat nodig, schrijf dan op wat je nodig hebt en welk budget je hier voor uit wilt geven.
  • Doe van te voren onderzoek naar producten op internet en ga opzoek naar reviews, op deze manier kun je je vast orrienteren op wat echt mooi is.
  • Ben je er zeker van dat je een bepaald product wilt hebben, schrijf dan op waar je deze kunt kopen en wat de prijs is. Maak een soort van wishlist met je echte mushaves.
  • Twijfel je over het merk waar je het product van wilt kopen? Kijk dan eerst naar je budget en beslis voor jezelf hoeveel geld je voor het product over hebt. Weinig te besteden? Ga dan voor Catricie en Essence. Meer te besteden en wil je echt wat investeren? Ga voor MAC of bezoek een luxere parfurmeriezaak (Douglas, ICI Paris)
  • Werk met lijstjes, lijstjes en lijstjes. Gaat een product op? Schrijf het direct op en maak een soort van boodschappenlijstje. Wanneer je je hier heel trouw aan houd, zul je nooit onnodige aankopen doen? *kuch*
  • Ga niet shoppen bij de Sephora, MAC, Douglas of ICI paris wanneer je loon net is gestord. In mijn geval geef ik dan gegarandeerd veel te veel geld aan beauty uit.
  • Komt er net een nieuwe limited collectie van MAC uit? Bekijk dan echt voor jezelf welk product voor jou een meerwaarde is in je stash, welk product zou jij echt behandelen als jouw juweeltje? Van welk product weet je zeker dat je (tot tranen toe) spijt krijgt als het niet koopt? Koop dan dat product.
  • Ook online kun je prachtige beautyproducten kopen, bekijk dan voordat je gaat betalen eens even heel goed wat je allemaal in je digitale winkelmandje hebt gegooid. Heb je het ├ęcht allemaal nodig?

Ik hoop dat jullie wat aan deze beautyshop tips hebben gehad. Als beautylover blijft het een zwak punt, in mijn geval in elk geval wel. Ik ben erg benieuwd hoe dit bij jullie zit!

Lots of love, Lotte