woensdag 26 oktober 2011

Cupcakes maken met de Muffin maker


Voor mijn verjaardag kreeg ik een leuke cupcake set, samengesteld door mijn mama. Super leuk bedacht, en ook nog eens heel handig. Ik kon het niet laten om hier direct mee aan de slag te gaan, dus met gebruik van de muffin maker maakte ik een heleboel lekkere cupcakes. Ik laat jullie zien hoe heerlijk ze zijn geworden en hoe makkelijk dit gaat


Dit is de set die mijn moeder had samengesteld. Een muffin maker, om cupcakes of muffins in te bakken en wat leuke accessoires. Ze kocht dit alles bij de Intratuin, bij de kook afdeling. De muffin maker kost zo'n dertig euro, de exacte prijs wist m'n moeder niet meer.


De muffin maker deed mij een beetje denken aan een tosti ijzer, je warmt hem op en je giet wat deeg in de cupjes. Na 15 minuten zijn al je cupcakes klaar. Zorg er wel voor dat je het ijzer goed invet, zodat het niet aan gaat koeken, of gebruik papieren vormpjes.


Ik gebruikte deze mix voor cupcakes, heerlijke vanille cupcakes!


Na vijf minuten in de muffin maker, de cupcakes beginnen al een beetje vorm te krijgen. Ziet het er niet leuk uit? En het werkt zo gemakkelijk.



Na een toefje topping en wat versiering zijn je cupcakes klaar om geserveerd te worden, tadáaa! Nom nom nom, ziet dat er niet heerlijk uit?



De cupcakes waren heerlijk, vooral in combinatie met de aardbeien topping, zeker aanrader! De Muffin maker is echt een uitkomst, het werkt zo gemakkelijk, en binnen 15 minuten zijn je cupcakes al klaar. De cupcakes zijn wel wat aan de kleine kant, maar dat vond ik eigenlijk wel schattig. Zijn jullie ook zo dol op cupcakes?

Lots of love, Lotte