maandag 3 oktober 2011

favorite hairstyle: Ballerina Bun


Een kapsel waar ik de laatste tijd helemaal weg van ben, is de ballerina bun. De ballerina bun is eigenlijk een heel klassiek kapsel, maar veel celebs dragen het de laatste tijd steeds vaker. Ik las er over op het internet en ik ging opzoek naar foto's van dit kapsel, van af dat moment was ik officieel fan van dit kapsel. Ik houd er sowieso van om mijn haar in een knot te dragen, maar de ballerina bun is op dit moment zeker favoriet voor mij. Ik vind het praktisch, chique en verzorgd staan.

De ballerina bun is simpel om te maken, maar het ziet er uit als of er heel wat werk in zit. Ik vind het veel vrouwen erg mooi staan. Het haar wordt strak naar achteren gezet en daar wordt de 'bun' gemaakt. De vorm van je gezicht komt op deze manier goed naar voren.


Ik laat jullie zien, hoe ik de ballerina bun bij mezelf maak. Je hebt hier een donut (voor je haar) voor nodig (of twee). En wat speldjes om de losse haren weg te werken.


Eerst maak ik een strakke paardenstaart, zorg er voor dat al je haar in de staart zit (dus geen losse plukjes, of je moet dit zelf wel mooi vinden).


Breng vervolgens één of twee donuts aan over je staart. Het ligt een beetje aan de hoeveelheid haar en de lengte van je haar. Ik heb zelf aardig lang haar, dus ik koos voor twee donuts. Bij twee donuts krijg je net een wat dikkere knot.


Vervolgens werk ik mijn haar over de donuts heen en zet ik dit vast met speldjes.




En dit is het resultaat van mijn ballerina bun. Heb je nou geen donuts in huis om deze knot te maken? Dan raad ik je aan onderstaand filmpje te bekijken, hier maken ze ook een ballerina bun, maar dan zonder donuts. Ik denk zelf dat je mét donut wel het mooiste resultaat krijgt en volgens mij werkt het toch net wat makkelijker. Maar probeer het zelf zou ik zeggen!


Ik ben benieuwd wat jullie van de ballerina bun vinden. Het is een trend en wat mij betreft is dit een echte klassieker. Hoe denken jullie hier over en wat vinden jullie van de ballerina bun?

Lots of love, Lotte