maandag 14 november 2011

Mijn nagelverzorg routine


Minimaal één keer in de week, neem ik uitgebreid te tijd om mijn nagels weer te verzorgen. Werken in zorg, betekend dat ik geen lange nagels kan hebben en ze beschadigen snel. In het weekend vind ik het dan ook heerlijk om mijn nagels eens lekker te verwennen. Vandaag wil ik jullie vertellen hoe mijn routine er uit ziet, welke producten ik gebruik en wat ik zelf belangrijk vind.

Eerst zorg ik er voor dat oude restjes nagellak verwijderd worden. Ik gebruik hiervoor wattenschrijfjes en een Polish remover van OPI. Ik vind deze nagellak remover erg prettig werken, binnen no time is mijn nagellak van m'n nagels.


Dan is het tijd voor mijn geliefde Lemony Flutter van Luhs. Aah heerlijk is die, een frisse nagelriem créme. Hij voedt mijn nagelriemen erg goed en ze voelen hierdoor heerlijk zacht aan. Na het aanbrengen van Lemony Flutter, zorg ik er altijd wel voor dat er geen restje op mijn nagels achter blijft. Als dit wel het geval is, verwijder ik dit een beetje met nagellak remover.


Wanneer ik mijn nagels ga vijlen, let ik er goed op dat ze een mooie, nette vorm krijgen. Ik vijl één richting op, zodat er geen scheurtjes of haakjes ontstaan. Ik vind nette nagels altijd erg belangrijk. Vervolgens ga ik met een buffer over mijn nagels heen, op deze manier maak ik mijn nagels een beetje stroef. Dit zorgt er straks voor, dat mijn nagellak beter op zijn plek blijft. Wanneer het nodig is, duw ik mijn nagelriemen nog wat naar achter.


Dan is het tijd om mijn nagels te lakken. Het is belangrijk om met een basecoat te beginnen, dit zorgt er voor dat je nagellak beter blijft zitten, maar vooral dat de kleur niet in je nagels trekt. Vervolgens lak ik mijn nagels in een favoriet kleurtje, mijn favoriete nagellakjes van dit moment zijn die uit de Touring America collectie van OPI.


Vervolgens breng ik de beste topcoat die er bestaat aan, INM Out the door. Binnen vijf minuten zijn m'n nagels kurk droog, glanzen ze en ze blijven minimaal vier á vijf dagen mooi gelakt.

Ik ben benieuwd hoe jullie nagellak of verzorg routine er uit ziet?!

Lots of love, Lotte