zaterdag 26 november 2011

Wing eyeliner, tips & trics


Eyeliner is een product dat je ooglook in één opslag kan veranderen. Eyeliner zorgt er voor dat je ooglook er 'af' uit ziet en geeft je look een heel andere uitstraling. Ik ben gek op eyeliner, met wing of zonder. Overdag draag ik vaak een subtiele eyeliner, maar voor een feestje vind ik een wing erg mooi. Je hebt ontzettend veel verschillende eyeliners, vandaag wil ik jullie wat tips en trics geven op het gebied van een wing eyeliner.
Ik kan met zekerheid zeggen, dat ik eyeliner het lastigste beauty product vind, om aan te brengen. Maar ik kan je hier voor maar één tip geven: Oefen, oefen en oefen. En oefen vooral zonder een prachtige ooglook, want anders verpest je deze nog!

Er zijn veel verschillende soorten eyeliners, het is maar net wat je zelf handig vind werken. Je hebt liquid eyeliner's met een kwastje, hier kun je precies te werk mee gaan, maar het moet vaak wel even opdragen. Je hebt gelliners, deze breng je aan met een kwastje. Je hebt eyeliners met een soort stiftje, handig voor als je niet zo'n vaste hand hebt! Eyeliners zijn in honderden kleuren verkrijgbaar, ook leuk met een glitter bijvoorbeeld.

Maar hoe breng je nou een wing eyeliner aan?
Zorg er in eerste instantie voor dat je een oogschaduwbasis aanbrengt, dit zorgt er voor dat je eyeliner goed op z'n plek blijft zitten en niet op derest van je ooglid terecht komt. Begin dan vervolgens met een basic eyeliner lijn. Trek een recht lijntje boven je bovenste wimperrand, bepaal voor jezelf hoe dik deze wordt. Vervolgens trek je een schuin lijntje aan het uiteinde van je ogen, volg hierbij de lijn van je onderste waterlijn. Dan trek je een lijntje tussen de schuine lijn en je lijn boven je ogen, en dan vul je deze in.



Ik heb er voorgekozen om een eyeliner van de Body shop te gebruiken, deze heeft een soort van stiftje, wat erg handig werkt. Onder mijn ogen heb ik een zwart oogpotlood aangebracht, om het wat meer één geheel te maken. De eyeliner is nog niet perfect, maar opzich ben ik best tevreden. Ik heb precies de stappen gevolgd, die ik hierboven benoemde.

Pak je eyeliners er bij, en oefenen maar! Wat is jouw favoriete eyeliner en hoe draag jij je eyeliner het liefst?

Lots of love, Lotte