donderdag 29 december 2011

Goodbye 2011, momenten uit het afgelopen jaar


Nog een paar dagen en dan gaat het nieuwe jaar alweer van start. Het jaar 2011 is voorbij gevlogen, waarin voor mij mooie, maar ook moeilijke momenten zijn geweest. Ik wil graag met jullie terug blikken op het afgelopen jaar, even stil staan bij van alles wat ik mee gemaakt heb en hoe ik het afgelopen jaar ervaren heb. Ik ben trots op wat ik het afgelopen jaar allemaal bereikt heb en trots op hoe ik nu in m'n schoenen sta! Lees snel verder.

Er zijn een aantal dingen het afgelopen jaar gebeurt, waar ik enorm trots op ben en waar ik met een heel goed gevoel naar terug kijk! Laat ik hier nou maar direct mee beginnen. Het afgelopen jaar heb ik mijn Propedeuse gehaald, een belangrijk onderdeel van mijn studie! Ik heb hier enorm hard voor moeten leren en heb al mijn toetsen gehaald. Afgelopen september ben ik ook begonnen aan mijn jaarstage op een Orthopedagogisch dagcentrum, waar kinderen met een verstandelijke beperking begeleid en behandeld worden. Ik heb het hier enorm naar m'n zin, maar hier gaat natuurlijk ook heel veel energie in zitten. Verder ben ik trots op mijn vriend, mijn familie en alle mensen om mij heen die er de afgelopen tijd voor me geweest zijn, die voor me klaar stonden. En daar horen jullie als bezoekers eigenlijk ook bij, jullie zijn schatten!

Ik wil niet te lang stil staan bij de momenten die moeilijk waren het afgelopen jaar, want dat waren er jammer genoeg iets te veel. Ik ben een positief mens, maar soms gebeurt er zo veel in iemand leven, dat het gewoon eventjes te veel is. 2011 was zo gezegt niet 'mijn' jaar, hoe en waarom doet er nu even niet toe. De thuisistuatie, druk door veranderingen en de verhuizing waren hier een onderdeel van. Maar nu zitten we rustig in ons nieuwe huisje, vol met prachtige spulletjes, lieve mensen om me heen en een warm plekje. Laat 2012 maar komen, we maken er een top jaar van!

Mijn goede voornemens? Tja, ik sla ze dit jaar over. Het belangrijke voor nu is om weer rust te vinden, te genieten van al het moois, hard mijn best doen voor school en stage. En ohja, ik wil dit jaar heel graag op vakantie naar een heerlijk warm land! Dat moet er maar eens van komen, heb ik wel verdiend toch? Haha.

Hoe was 2011 voor jullie en doen jullie aan goede voornemens?
Lots of love, Lotte