donderdag 8 maart 2012

DIY: Feather earrings


Vandaag heb ik voor jullie een Do It Yourself! Ik ben al een hele tijd opzoek naar een paar leuke veren oorbellen, maar nooit vond ik een paar dat ik ├ęcht leuk vond. Toen ik bij Fris! binnen liep, zag ik dat je deze oorbellen ook heel gemakkelijk zelf kunt maken. Ik kocht de materialen die ik hiervoor nodig had en ging aan de slag. Deze DIY is super easy en ik weet zeker dat iedereen dit kan, aan de slag dus!



Dit zijn de benodigheden voor deze DIY: een tang, veertjes (het liefst met haakje) en oorhangers. Bij Fris! verkochten ze deze veertjes, super makkelijk, want hier zitten de haakjes al aan. Als je deze veertjes niet kunt kopen, kun je de haakjes ook zelf bevestigen aan de veertjes.


De haakjes zitten bij deze veertjes er al aan bevestigd.




Deze fel gekleurde veertjes zou je ook kunnen gebruiken, deze kun je bij de HEMA kopen. Voor zo'n twee euro krijg je een zakje vol met gekleurde veertjes. Het nadeel hiervan is, dat er dus geen haakjes aan zitten. deze haakjes moet je dus nog los kopen, deze kun je o.a. bij Fris! kopen of andere hobby zaken.



Dan gaan we nu aan de slag met de oorhangers. Het is de bedoeling dat je het haakje onder aan de oorhanger open maakt, met behulp van de tang.


Dan kunnen de veertjes er aan gehangen worden en met de tang sluit je het haakje weer.




En klaar zijn de Feather earrings! Veren oorbellen zijn hartstikke hip, je ziet ze echt overal hangen. Maar nu kun je gewoon je eigen costumize oorbellen maken. Gebruik veertjes in verschillende kleuren, of ga net als mij voor neutrale kleuren.



Het resultaat! Ik vind ze zelf erg leuk geworden en heb er ook al wat complimentjes op gekregen. Super easy om te maken en je hebt je eigen, unieke oorbellen. Succes!

Lots of love, Lotte