maandag 19 maart 2012

High-end make-up of high-end fashion?


Hoe heerlijk voelt het om gewoon geld te sparen en in één keer uit te geven aan een high-end make-up product of fashion item. Aj, pijnlijk voor je portomonee, maar oeeeh wat gelukzalig voor ons gevoel! Die prachtige blush van Chanel, die al maanden op je wishlist stond. Bam, weg 60 Euro. Een designerbag van Longchamp. Bam weg 34792 Euro. Oke iets overdreven, maar zo is het wel. Hoe komt het toch dat wij vrouwen hier zo'n goed gevoel van krijgen? Of  ben ik soms de enige? Ha ha

Vooral het laatste jaar is bovenstaand gevoel bij mij gegroeid. Geen idee hoe het komt, maar het geeft met gewoon een kick, een 'gelukkig' gevoel wanneer je bij de kassa weg loopt met dát product. Vooral op beautygebied vind ik het heerlijk. Het liefst scoor ik een high-end product met korting, dat voelt nóg een stukje beter. Maar ook op fashion gebied herken ik dit gevoel, alleen liggen de prijzen vaak nog een stukje hoger dan op beautygebied.


Een designer bag, volgens mij droomt elke vrouw hier stiekem wel van? Nou ik in ieder geval wel. Een paar dagen geleden kocht ik een Longchamp Le Pliage. Zucht, wat ben ik er blij mee. Oke het is geen designerbag van honderden euro's. Maar hé het is wel een tas van Longchamp, hij is praktisch en ik vind hem erg leuk.

Kwijl.. Wat moet ik hier nog over zeggen. Wat-een-plaatje! De Dior Garden Clutch, voor 75,50 Euro ben je de gelukkige eigennaar van dit product. Helaas, voor mij écht veel te veel geld. Dus ik blijf even wegdromen bij dit plaatje.

Stel dat je een boom in je tuin had staan, waar geld aan groeit. Stel je wint een miljoenen prijs, of stel je vind een zak met geld op straat. Waar zou je dan eerder voor gaan, voor een high-end make-up product of een high-end fashion item. Met high-end bedoel ik natuurlijk dure, luxe producten. Je moet kiezen, dus je kunt niet voor allebei gaan. Waar zal jouw keuze naar uit gaan?

Oke luister, ik ben een 'arme' student. Die rond moet komen van haar stagevergoeding, studiefinanciering en mijn blog. Lang niet genoeg om al deze dingen zomaar te kopen dus. Ik spaar heel bewust voor een duur product of fashion item, dus denk maar niet dat ik een geld groeiende boom op mijn  balkon heb staan ;) Hi hi.

Lots of love, Lotte