zaterdag 17 maart 2012

Maybelline Dream Nude Airfoam


De Dream Nude Airfoam is Maybelline's nieuwste lichtgewicht foundation, die ons 100% nude perfectie beloofd. Dat klinkt nog eens interessant! De Dream Nude Airfoam foundation is een foundation met een bijzondere formule, het is een luchtige foundation die via een pompje als foam uit het flacon komt. Ik ben altijd in voor nieuwe formule's en producten, tijd om te testen!



De Dream Nude Arkfoam foundation heeft een heel bijzondere textuur, hij is licht en luchtig en ziet er uit als een soort van mouse. Zoiets hebben we op foundationgebied nog niet eerder gezien. De foundation is verkrijgbaar in zes tinten. Ik heb twee kleuren om te testen, namelijk 30 Sand en 60 Caramel. Ik vind de verpakking trouwens erg leuk, het ziet er echt uit als een haar mouse, alleen dan in het klein.



De formule van de foundation is samengesteld uit water, pigmentdeeltjes en lucht. Je zult de foundation van te voren goed moeten schudden, anders mengen de pigmentdeeltjes zich niet goed met derest. Ik vind het pompje erg handig werken, maar ik merkte al dat je snel teveel foam verbruikt. Er komt namelijk veel uit het pompje, zoveel heb je echt niet nodig.



Op de bovenste foto kun je de foam goed zien, echt mouse. De hoeveelheid die je hier ziet, komt uit één pompje en hier kun je je hoofd minimaal drie keer mee bedekken. Veel te veel dus. Links zien jullie 30 Sand en rechts 60 Caramel (veel te donker, maar toch even laten zien voor het beeld).


Geen make-up op.


Dream Nude Akrfoam in 30 Sand aangebracht over mijn gehele gezicht. Ik heb de foundation aangebracht met mijn buffer kwast, met deze kwast krijg je namelijk een heel egaal effect. Toch vond ik het lastig om met de kwast de foundation egaal te verdelen, ik bleef wat vlekken zien. Om heel eerlijk te zijn, vind ik de foundation niet prettig aanvoelen. Hij is luchtig, dat zeker. Maar hij voelde bij mij toch wat plakkerig aan, dit bleef de gehele dag zo. Hij dekt overigens wel goed en geeft inderdaad een mooie nude effect.

Hmm, ik had van deze foundation toch net wat meer verwacht. Het resultaat vind ik mooi, maar hij voelt toch niet lekker aan mijn gezicht. Nee, ik denk niet dat ik deze foundation vaak zal gaan pakken. Ik vond het ook lastig om hem netjes en egaal op mijn gezicht aan te brengen, komt denk ik door de foam textuur. De Dream Nude Airfoam foundation kost 14,99 Euro en is verkrijgbaar bij de drogistrij.

Lots of love, Lotte