woensdag 18 april 2012

Kiehl's Ultra facial moisturizer & lipbalm


De oorspronkelijke New Yorkse apotheek, Kieh'ls, bestaat al sinds 1851! Sinds een tijdje heeft Kiehl's een derde winkel in Nederland, namelijk aan de Heiligeweg in Amsterdam. Voor beautylovers is deze straat vast niet onbekend, hier zit namelijk ook de MAC en Make-up store. Ik bracht een bezoekje aan de Kiehl's en kwam natuurlijk niet met lege handen thuis. Het is een klein winkeltje, maar alle producten zijn er aanwezig. Lees verder voor mijn review van o.a. de Ultra Facial moisturizer.



Toen ik de winkel binnen kwam, werd ik vriendelijk geholpen door de professionele medewerkers in witte jassen. M'n huid werd goed bekeken en ik kreeg goed advies, hoe ik mijn droge/gevoelige huid het beste kon verzorgen. Ik vroeg naar een geschikte moisturizer en deze werd mij aan geraden. Ik betaalde voor dit product 19 Euro en er zit 75 ml in. Een redelijke prijs voor een goed product, vind ik.



Hierboven zie je een lijst met de ingredienten. Er zit in deze moisturizer SPF 15 en dat is mooi mee genomen, alleen had de SPF van mij wel iets hoger gemogen. Aan een SPF 15 op mijn gezicht, heb ik niet voldoende. De verpakking ziet er clean, fris en rustig uit. Prima! Je krijgt het product er uit door het 'tuitje', wat ik niet zo handig vind werken. Je gebruikt op deze manier namelijk snel te veel.



Deze moisturizer voelt heel licht aan, dat is ook op bovenstaande foto's wel te zien. Hij is heel dun en trekt enorm snel in mijn huid. Erg fijn vind ik dit, want zo hoef ik niet lang te wachten voordat het ingetrokken is. Ik vind dit ook veel prettiger dan een dikke, vette créme. Mijn huid voelt met deze moisturizer gehydrateerd, gevoed en zacht aan.


Dan heb ik ook nog de Kiehl's Lip Balm #1. De Lip Balm zit in een tube, wat ik handig vind werken. Ik breng de lipbalm met mijn vingers op mijn lippen aan, dat vind ik prima werken. Door de tube kan ik heel goed zelf bepalen hoeveel product ik wil gebruiken. Er zit in de tube 15 ml. Voor deze Lip Balm van Kiehl's betaal je 8 Euro.



De Lip Balm heeft een dikke structuur. Het lijkt wel een soort gel, vooral op de bovenste foto zie je dat goed. Hij is vettig, maar goed smeerbaar. Deze Lip Balm zorgt er echt voor dat mijn lippen niet meer uitdrogen, geen gebarsten lippen meer voor mij! In het begin voelt hij nog vettig aan, maar hij trekt al snel in mijn lippen.



Behalve de goede service, ging ik naar huis met een goed gevuld Kiehl's tasje. Vol met testertjes die bij mijn huid type past. Fijne producten en fijne winkel, ik ben Kiehl's fan!

Lots of love, Lotte