zaterdag 12 mei 2012

Beauty Question: Hoe test jij je make-up producten?


In drogisterijen, of waar dan ook make-up kunt verkrijgen, staan test producten. Want voor dat je iets koopt, wil je het natuurlijk wel eerst even testen. Lipsticks waar al tientallen dames over hun lippen zijn gegaan, mascara's die aangebracht zijn op wimpers van een ander.. Test producten zijn niet zo hygienisch, maar hoe test je je producten dan? Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen!



Natuurlijk is het heel handig dat er testers in winkels zijn, maar deze testers zitten vaak vol bacterien. Dat gaan we dus echt niet op onze huid, lippen of bij onze ogen smeren! Als je producten test, swatch ze dan gewoon op je hand. Maar ga er vooral niet mee lopen smeren op je gezicht, lippen of bij je ogen. Voor je het weet heb je oogontsteking! Pas hier echt goed mee op.


De meeste producten zijn prima te swatchen op je handen, geen probleem dus. Maar een lipstick op je lippen, wordt toch al wat moeilijker. Behalve als lipsticks gereinigd worden met alcohol bijvoorbeeld, dit doen ze bij MAC. Of wanneer er gebruik wordt gemaakt van wegwerp kwastjes, ook prima natuurlijk!

Meestal swatch ik mijn producten op mijn hand. Maar als blogger, lees ik natuurlijk eerst alle reviews over een product. Zo kun je de kleuren toch door middel van foto's goed bekijken en lees je direct de mening over een product.

Ik ben benieuwd, hoe test jij je make-up producten?
Lots of love, Lotte