vrijdag 4 mei 2012

Catrice Revoltaire Colour Bomb blush & lipstick


Afgelopen dinsdag kwam de (toen al populaire) Revoltaire collectie van Catrice in de winkels. De blush en lipstick in Colour Bomb stonden op mijn verlanglijstje. De blush was bij de eerste Kruidvat waar ik kwam al uitverkocht, dus besloot ik naar een ander filiaal te gaan en gelukkig, daar lag er nog één op mij te wachten. Lees verder om mijn review over deze producten te lezen.


De collectie bestaat uit meerdere producten, de gehele collectie kun je hier bekijken. Maar deze producten sprongen er voor mij toch wel het meeste uit. In de winkel heb ik wel alle producten geswatcht, de pigementatie van de oogscahduws vond ik erg tegen vallen.


Ik begin met het pareltje uit deze collectie, de ombre blush in Colour Bomb. Wauw, wat is 'ie mooi! Een ombre effect in blushes, dit zagen we alleen eerder bij MAC. Maar het blijft een prachtig effect en de kleuren vind ik ook nog eens erg mooi. De kleur verloopt van peache naar zacht koraal, een mooie combinatie. De blush bevat een lichte shimmer en is erg zacht van structuur. Goed gepigmenteerd en goed te blenden.

Swatches van de blush. Link alleen de peache kleur, in het midden de koraal kleur, recht beide kleuren. Alle drie mooi, maar door elkaar heen gemengd vind ik toch het mooist denk ik!




De lipstick, in dezelfde naam, Colour Bomb. Een koraal kleur, een beetje tussen fel roze en oranje in. De lipstick is volledig mat en heeft een goede pigmentatie. Al bij de pers foto's vond ik de lipstick veel op de populaire Watch me Simmer lipstick van MAC lijken. Ik was natuurlijk benieuwd of dit een goede dupe was, maar omdat ik Watch me Simmer zelf niet heb, wachte ik de vergelijking van andere bloggers af.


En ja hoor! Vera Camilla wist het ons al te vertellen, dat Colour Bomb redelijk in de buurt komt van Watch me Simmer. Hij is welliswaar niet zo glanzend en minder goed gepigmenteerd, de kleur is bijna identiek. Helaas zijn beide lipsticks Limited Edition, dus tijdelijk verkrijgbaar. Watch me Simmer van MAC komt zaterdag opnieuw uit in de Reel Sexy collectie.


Een swatch van de lipstick. Wat een gave kleur vind ik dit! Lekker fel, fris, koraal, oranje, vrolijk. Wat mij betreft een perfecte lipstick voor deze zomer, laat maar knallen die lippen.



De producten aangebracht. Wauw, mooi die lipstick in combinatie met de blush. Ze passen goed bij elkaar en ik vind het ook mooi dat de lipstick mat is. Weer eens wat anders. De lipstick blijft goed zitten en voelt ondanks dat hij mat is, niet droog aan.

Mooie producten, absoluut. Liggen deze producten bij jouw Kruidvat nog in de schappen? Dan zeg ik, kopen voor dat ze uitverkocht zijn! Ik denk namelijk dat deze producten erg hard zullen gaan.
De lipstick kost 2,99 Euro en de blush 3,99 Euro.

Lots of love, Lotte