vrijdag 18 mei 2012

How to: Foundation egaal en natuurlijk aanbrengen


Als we foundation dragen, willen we natuurlijk het liefst dat het lijkt alsof je niets op hebt. Als of je een prachtig egaal en stralende huid van jezelf hebt. Maar dat effect krijg je niet zo gemakkelijk als het klinkt. Voor een egaal en natuurlijk effect, zijn er een aantal dingen belangrijk. In dit artikel wil ik jullie tips geven, om zo egaal en natuurlijk mogelijk je foundation aan te brengen.

We willen natuurlijk allemaal een flawless huidje, perfect egaal, maar wel met een natuurlijke gloed. Maar laten we eerst even op een rijtje zetten wat we dus niet willen bereiken..


Te donkere foundation, volgens mij het ergste wat je kan gebeuren. Zorg er daarom altijd voor dat je je opmaakt in daglicht. Als je je opmaakt in kunst licht kan de kleur er heel anders uit zien, tot dat je de deur uit loopt en in het daglicht loopt..


Of juist een te lichte foundation. Komt minder maak voor, maar ook niet echt een mooi gezicht. Je lijkt er enorm bleek door en een beetje ziekig.. Zien jullie het verschil met de kleur van de hals en het lichaam?


Dit is wat we willen! Oke, op deze foto is vast hier en daar met photoshop geprutst, maar het gaat om het idee. Foundation die perfect past bij je huid en er natuurlijk uit ziet.


Aller eerst is het belangrijk om een foundation te kopen die past bij je huid en je huidskleur. Ik raad je hiervoor echt aan om je te laten adviseren door een make-up artis, bijvoorbeeld bij MAC of bij een luxere parfumerie. Wanneer dit niet mogelijk is, breng danwat foundation aan op je kaaklijn en zorg er voor dat de kleur matcht met je hals. De kleur moet passen bij je hals, dat is erg belangrijk. Verder raad ik je aan om een foundation te kiezen met een gele ondertoon, dat staat vaak het mooist.
Ook heel belangrijk, kies een foundation die past bij jouw huidtype. Ik heb een droge huid, een foundation met een matterend effect past daar niet zo goed bij. Hierdoor zie je al snel velletjes zitten. Ik ga daarom liever voor een foundation op olie basis of met voedingstoffen die mijn huid extra hydrateren. Heb je een wat vettere huid, dan kun je gerust voor een matterende foundation gaan.



Ik heb foundation's in verschillende kleuren, in de winter ben ik namelijk bleker dan in de zomer! Nu in het voorjaar meng ik mijn 'winter foundation' met een iets donkere kleur. Mengen kan natuurlijk altijd!


Wanneer je niet zo'n dikke laag foundation wil dragen, kun je je foundation ook mengen met je dagcreme. Hij voelt hierdoor een stuk fijner en minder zwaar aan op je huid.



Je kunt je foundation aanbrengen met je vingers, dat werkt prima. Maar dit maakt het wel lastiger om het netjes en egaal aan te brengen. Ik gebruik liever mijn Beautyblender, bufferkwast of duo fibre kwast. Met deze kwasten krijg je hetzelfde resultaat, namelijk een airbrush effect. Je verdeeld je foundation gelijk, het geeft een natuurlijk effect en de foundation wordt goed in de huid gewerkt. Ik gebruik zelf de bufferkwast van Zoeva het vaakst, het werkt makkelijk en geeft een mooi effect.

Om mijn foundation langer te laten zitten, poeder ik het af met een transparante poeder. Hierdoor krijg je geen cakey effect, maar wordt je foundation wel ietsje matter en zal hij de hele dag op zijn plek blijven zitten.
Voor een mooie glow, kun je een vloeibare highlighter met je foundation mengen. Geeft een heel mooi glowy effect!

Ik hoop dat jullie wat aan deze foundation tips hebben gehad. Foundation staat mooi, het zorgt er voor dat je een prachtige egale huid krijgt. Mits je het goed aanbrengt!

Lots of love, Lotte