woensdag 6 juni 2012

Wat is er zo leuk aan beautybloggen?


Wat is er zo leuk aan beautybloggen? Tja, wat niet dacht ik op het moment toen deze vraag laatst aan mij gesteld werd. Afgelopen week was Maddy bij mij, om een interview met mij te houden voor haar magazine op school. Toen deze vraag aan mij werd gesteld, wist ik niet zo goed waar ik moest beginnen. Want er zijn zó veel dingen leuk aan (beauty)bloggen! Ik krijg deze vraag regelmatig, daarom vandaag een artikel er over. Even alle leuke dingen op een rij!

Zo'n twee jaar geleden begon ik met mijn blog. Op dat moment ontplof ik zo ongeveer aan inspiratie en aan motivatie, wat wilde ik graag een eigen blog starten! Van af het moment dat ik een blog bij Blogspot aanmaakte, heb ik bloggen leuk gevonden. Ik weet niet wat het is, maar het is voor mij een hele fijne manier om mijn verhaal kwijt te kunen. Aan jullie dus!

Ik heb heel bewust gekozen om destijds een beautyblog te beginnen, omdat ik beauty enorm leuk vind! Ik vind het leuk om te spelen met make-up, mooie producten te kopen, te gebruiken en om mijn mening met anderen te delen. Het geeft mij een 'kick' wanneer ik een ooglook maak, waarbij ik aan het eind van de dag nog steeds denk 'goh Lot, die look is goed gelukt!'. Of wanneer ik een product koop die al tijden op mijn wishlist staat en uiteindelijk nog mooier is dan ik dacht! Of producten van merken al Too Faced, MAC, Urban Decay of Chanel.. *zwijmel*



Maar wat misschien wel het aller leukste is, is dat ik mijn passie voor beauty met jullie kan delen! Ik schrijf er over en kan anderen inspireren en enthousiast maken. Behalve het hoge beauty gehalte op mijn blog, blijft mijn blog altijd persoonlijk. Mijn blog wordt alleen door mij onderhouden en wil ik ook altijd zo houden. Wanneer ik een artikel schrijf, voelt het als of ik jullie wat zit te vertellen en natuurlijk hoop ik ook dat dat op jullie zo overkomt. Alsof ik gezellig met vriendinnen in gesprek ben over beauty! Wat eigenlijk ook zo is, toch?

Op mijn blog kan ik mijn ei kwijt, er hangt een postieve sfeer, jullie geven mij tips en inspireren me. Mijn bezoekersaantallen blijven groeien en dat geeft mij weer inspiratie om nog beter m'n best te doen voor m'n blog! Ook in tijden als ik het druk heb (met stage of andere persoonlijke redenen) blijven jullie m'n blog bezoeken.

Soms krijg ik wel eens de vraag hoe ik dat nou doe, dat bloggen. Wanneer moet je dat dan allemaal nog doen? Nou gewoon 's avonds als ik thuis kom van stage of school. Maar móet je er dan wat opzetten? Is vaak een volgende vraag die ik dan krijg. Nee, ik moet niets. Maar ik blog omdat ik het leuk vind en dat is het aller belangrijkste! Ik voel me niet verplicht om te bloggen, ik blog omdat dit gewoon hartstikke leuk is om te doen!

Bloggen is fun!
Lots of love, Lotte

Foto's door Maddy