dinsdag 31 juli 2012

Back from Barca!

Hola Chicas!

De afgelopen week was ik te vinden in Barcelona en daar hebben jullie (als het goed is) niets van gemerkt. Maar nu roep ik het vol uit; Ik was in Barca en het was heerlijk! Echt de beste vakantie die ik tot nu toe heb gehad, wat heb ik enorm genoten. Ik laat jullie een aantal vakantie kiekjes zien en ik vertel, waarom ik verliefd ben geworden op deze prachtige Spaanse stad.



Aller eerst, de zon! Oke, afgelopen week was hij dan ook eindelijk in Nederland. Maar in Spanje voelt het toch anders hoor! De palmbomen, de prachtige natuur, cultuur en de lieve spanjaarden. Het was helemaal perfect.

Mijn moeder wilde heel graag met ons naar Barcelona, al maanden van te voren verheugden we er ons op. We zaten in een hotel in een zijstraantje van de Rambla. Vijf minuten lopen en je stond in de drukste straat van Barca, vol toerisme.


Gaudi


Cathedraal van Barcelona


Park G├╝ell

Ik heb mijn ogen uit gekeken. Wat een prachtige gebouwen, beelden en cultuur. Daarnaast is Barcelona echt een shop heaven! Heerlijk voor vrouwen als ons, maar voor de mannen hebben ze gelukkig ook nog Camp Nou (stadion van FC Barcelona), die vermaken zich daar ook prima hoor.



We hebben behoorlijk wat afgeshopt. Ik raad je zeker aan de zijstraatjes van de Rambla in te gaan, je vind er leuke boetiekjes, maar ook grotere mode ketens. De Zara, Disigual en H&M zit echt overal, als je het mij vraagt iets te veel. De winkels die wij in Nederland niet hebben, als Pull & Bear, Kiko, Julia's, Blanco, Stradavious en Forever21 bezocht ik erg graag! Er zit ook een shoppping mall aan de haven, erg prettig om hier te shoppen. Een bezoekje aan shopping mall La Maquinista is trouwens ook een aanrader, deze kun je bereiken met de metro en hier zit o.a. de Forever 21 en de Hollistar!



Wat ik zo leuk vind aan Barcelona, je hebt er cultuur, je kunt er shoppen en ook uitrusten in de zon, op het strand! Dit deden we bijna elke dag, een paar uurtjes. Heerlijk was dat en natuurlijk een beetje verkoeling zoeken in de zee. Dat was wel echt nodig bij een temperatuur rond de 33 graden, elke dag!



Gezellig uit eten met elkaar



Arc de Triomf



Placa Reial



Aan de haven van Barcelona, wat een mooi plekje is dit zeg! Hier waren we dan ook vaak te vinden. Je kon er lekker eten bij restaurantjes, shoppen en relaxen aan de haven.



Barcelona was te gek! We hadden een drukke week en hebben de tijd goed benut. We hebben genoten van de stad, de cultuur en de lieve mensen, wat was iedereen toch vriendelijk in Barcelona. Voor mij een perfecte vakantie, want ik houd van zon, maar ik ga niet op vakantie om alleen maar te liggen bakken. Nee, doe mij ook maar een paar goede winkels om te shoppen en mooie bezienswaardigheden.

Jullie kunnen nog een shoplog filmpje verwachten en een filmpje waarin ik laat zien welke beauty producten ik mee nam.

Lots of love, Lotte