donderdag 5 juli 2012

Cream blushes, tips & tricks


De blushes in poedervorm kennen we allemaal wel, maar de cream blushes zijn toch weer even wat anders. Zoals de naam al zegt, zijn deze blushes vaan creamy en romig van structuur. Dit maakt het ook, dat je de blush anders moet aanbrengen. Ze zitten vaak bomvol pigment en dat maakt ze ook zo mooi! In dit artikel geef ik jullie meer tips & tricks over het gebruik van cream blushes.



Ik heb een aantal cream blushes in mijn bezit, waaronder bovenstaande. Zoals je ziet zijn ze allemaal lekker fel van kleur, dus je moet vooral voorzichtig zijn met aanbrengen. Mijn aller eerste cream blush was die van NYX, hij is fel roze, bijna neon roze. Ik weet nog dat ik het in het begin heel lastig vond, om deze kleur subtiel aan te brengen. Maar inmiddels heb ik hier mijn trucjes voor!



De cream blushes onderling verschillen ook nog aardig in structuur. De blush van NYX voelt erg vettig en wat meer vloeibaar, de blush van Essence is een soort van mouse en de blushes van MAC en GOSH zijn wat compacter. Ik vind zelf de creamblushes van MAC en GOSH het prettigst werken, omdat je bij deze blushes niet snel te veel product pakt.

Zoals ik al zei, bevatten de meeste creamblushes veel pigment, onthoud dit goed wanneer je de blush gaat aanbrengen. Bij cream blush kun je het beste in laagjes te werk gaan, breng een dun laagje van het product aan, je kunt het altijd nog opbouwen. Ik vind het zelf het fijnst om de blush met mijn vinger aan te brengen, te vervagen en vervolgens met de kwast in mijn huid te blenden. Op deze manier krijg het natuurlijkste effect. Welke kwast je hiervoor gebruikt, maakt niet zoveel uit. Ik vind het zelf gewoon handig om m'n blush kwast hiervoor te gebruiken. Je zou de creamblush ook eventueel met je beautyblender kunnen aanbrengen, als je dit liever niet met je vingers doet.


NYX Hot pink , Essence Prima Ballerina (Limited Edition), GOSH Lusty Pink, MAC Florida (Limited Edition).



Ik heb Florida van MAC aangebracht op mijn wangen. De kleur is fel, maar zoals je ziet, kan hij ook subtiel gedragen worden. Ik breng twee dunnen stipjes aan op mijn wangen en vervaag dit, vervolgens blend ik het uit met m'n blush kwast. En klaar!

Ik ben benieuwd wat jullie van cream blushes vinden, wat is jouw favoriete cream blush en waarom?

Lots of love, Lotte