zaterdag 28 juli 2012

DIY: Stud your clothes


Als we kijken naar de echte fashionista's, zien we heel veel studs. Studs in kleding, accessoires en schoenen. Sinds ik mijn stoere boots met studs heb, vind ik ze helemaal te gek! Ik ben opzoek gegaan naar studs en vandaag plaats ik voor jullie een DIY online, ik zal laten zien hoe je studs kunt aanbrengen op je kleding en hoe leuk dat is!



Ik ga twee kledingstukken studden, als eerste kocht ik dit spijker jack bij de New Look, voor 17,99 Euro. Jeans stoffen zijn perfect om op de studden, je kunt er makkelijk door heen prikken en staat ook nog eens lekker ruig!


Voor deze jack gebruik ik deze grote, vierkante studs. Ze komen van de webshop Frissieraden.nl. Ze hebben trouwens ook een mooie winkel in de Folkingstraat in Groningen.





Voordat je gaat studden, moet je eerst bepalen op welke plek je de studs wilt hebben. Wees creatief! Op bovenstaande foto's geef ik een aantal voorbeelden. Ik heb de studs eerst op de stof gelegd, om te kijken of het leuk staat. Ik ga trouwens voor de onderste foto! Een aantal studs op de schouder en op de kraag.


Je kunt de studs heel makkelijk door de stof heen drukken, let wel goed op dat ze op de goede plek zitten. Als ze er eenmaal door heen zijn geprikt, kun je ze er niet meer uithalen. De gaten die je hiermee maakt zul je dan blijven zien. Het is dus heel belangrijk om ze recht en netjes er door heen te prikken. Daarna kun je de puntjes aan de binnenkant van de stof, heel makkelijk om duwen.




Het resultaat! Gaaf he? Het is zo makkelijk om te maken en kan je jasje helemaal veranderen, qua stijl.


Naast de ruige, vierkante studs. Heb je ook deze kleine, rondjes. Ik bracht deze op dezelfde manier aan, op de kraag van een witte, sheer blouse van de H&M. Ik moet wel zeggen dat deze studs een stuk lastiger zijn, ze zijn wat steviger en moeilijker om om te buigen. De stof van de blouse is ook meer kwetsbaar, dus je moet iets voorzichtiger zijn.



Deze vind ik ook heel leuk geworden! Ik ga beide items vaak dragen, denk ik. De studs zijn aanwezig, maar overheersen niet in de outfit. Ze geven iets stoers en dit vind ik juist leuk om te combineren met meer 'lieve' kleding stukken of accessoires. Yay, ik ben er blij mee!

Ik ben benieuwd wat jullie van de 'stud' trend vinden en succes met DIY'en!

Lots of love, Lotte