donderdag 12 juli 2012

Inspiration/ how to: Wavy hair


Wavy hair, of te wel golvend haar, is misschien wel mijn meest favoriet kapsel. Het ziet er nonchalant uit, als of je van jezelf zo'n mooie slag hebt. Maar niets is minder waar, er zit vaak heel wat werk in! Ik ben dol op deze coupe, draag het zelf daarom ook best vaak! Vandaag wat inspiratie en ik laat zien, hoe je wavy haar zelf kunt maken.











Hierboven zien we een heleboel verschillende kapsels, met mooi, golvend haar. Ik ben er dol op! Ben je al gezegend met een mooie slag of golven? Lucky you! Maar als dit niet het geval is, heb ik nog wel een paar tips!

  • Golvend haar ziet er vaak natuurlijik uit, probeer daarom zo min mogelijk producten te gebruiken. Hierdoor houd je je kapsel luchtig.
  • Als je 's avonds gaat douchen, fohn je haar dan droog, maar niet helemaal. Draai je haar dan in een knotje en ga hiermee slapen. 's Ochtends haal je het knotje los en je zult mooie golven hebben! Geen perfecte golven, maar wel natuurlijk.
  • Om golvend haar te krijgen, kun je je haar 's avonds krullen met een carmenset, ga hiermee slapen en 's ochtends zullen er golven in je haar zitten! De krullen zullen dan zijn uitgezakt, met golvend haar als resultaat.
  • Mijn manier? Golven maken doormiddel van een stijltang! Als ik 's ochtends ook maar even de tijd heb, ga ik voor deze coupe!

In onstaand filmpje (die al eerder op Girlscene kwam), laat ik zien hoe je een golvend kapsel, a lá Lauren Conrad kunt krijgen. Super easy! Je hebt er alleen een stijltang voor nodig.




Voor de korte koppies onder ons, wanneer je een lok in je haar hebt, kun je hier ook een mooie slag of golf in maken! Geeft je coupe ineens veel meer glamour.
Golvend haar is natuurlijk ook perfect voor een dagje aan het strand, vaak krijg je na een dagje strand vanzelf al beachy, golvend haar! Ik ben benieuwd wat jullie van deze coupe vinden.

Lots of love, Lotte