woensdag 11 juli 2012

Smokey eyes - met MAC make-up artist Elke Willemen


Smokey eyes, we kennen ze allemaal wel. Maar welke technieken moet je toepassen, bij het maken van smokey eyes? Gister was ik aanwezig bij een persevent van Unlimited-PR, hierbij was MAC aanwezig. Senior make-up artist van de Benelux, Elke willemen, gaf ons een workshop over smokey eyes. Vandaag wil ik haar tips met jullie delen!




Naast alle fashion workshops, was ik natuurlijk helemaal in mijn element bij MAC! Snuffelen tussen alle MAC producten en spelen, totdat je de perfecte smokey eyes hebt! Natuurlijk hadden we eerst aandacht voor Elke, die ons een goede uitleg gaf.



De ruimte waar de workshop plaats vond, zag er keurig uit. Alle spullen stonden uitgestald en de schappen met lipstick en oogschaduws, waren voor mij natuurlijk ware eye-candy!



Wanneer je smokey eyes wilt maken, kan een goede oogschaduwbasis niet ontbreken. Elke gebruikte een paint pot. Daarna is het tijd voor oogpotlood. Wil je voor een donkere smokey eye, ga dan voor zwart. Wil je een wat zachtere look, ga dan voor bruin of grijs. De oogpotlood breng je aan op je ooglid, zorg ervoor dat de haartjes tussen je wimpers ook gekleurd worden. Je kunt het potlood over je hele ooglid aanbrengen, of alleen het gedeelte bij je wimpers, het is maar net wat jij mooi vindt.



Daarna is het tijd om te blenden, heel erg belangrijk bij een smokey eye. Ga met een platte oogschaduw kwast op het gedeelte van de oogpotlood staan en vervaag dit voorzichting naar boven. Het is de bedoeling dat de kleur bij de wimperrand het meest intens is en steeds meer vervaagd wordt naar boven toe. Vervolgens pak je een blendingkwast, deze dip je in een mooie kleur (ik koos voor groen!) en daarna blend je de smokey eyes nogmaals. Je gaat hierbij over het vervaagde deel van het potlood. Zorg hierbij wel, dat het gedeelte bij je wimperrand zo intens (donker) mogelijk blijft. Je kunt trouwens ook wat potlood en oogshcaduw onder je onderste wimperrand aanbrengen, voor een nog meer smokey effect!



Mijn look, smokey eyes met een groene oogschaduw uitgeblendt.


De workshop was weer leerzaam, Elke was een heel lieve en leuke make-up artist! Net als haar collega trouwens. We kregen goede tips en Elke vond mijn groene smokey eye helemaal geslaagd.
Ik hoop dat jullie ook wat aan deze smokey eye tips hebben gehad. Onthoud, blenden is het aller belangrijkste en varieer af en toe met andere kleuren!

Lots of love, Lotte


Foto's door Unlimited-PR en mij zelf.